/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er I i julehumør?????
Fra : Tonganeseren
Vist : 641 gange
500 point
Dato : 02-12-17 16:28

Nu er det ikke Jul og andet halløj, jeg meget gerne vil diskutere denne gang. Overskriften er blot ren og skær reklame.

Min kære tæve ( hunden ) er sød og rar mod mennesker. Den elsker at blive klappet, og jeg hører aldrig noget negativt om den. Den er glad for en særlig kategori af andre hunde og har det særdeles godt med naboens Kern terrier, som er en kastreret hanhund.

Men!!!!!

Tikka er steriliseret og hader store, sorte liderlige hanhunde. Når sådan en fætter kaster sig over Tikka, bliver der snappet tilbage og totterne fyger gennem luften. Gudskelov har de sorte labradorer aldrig bidt tilbage - rene gentlemen.

Har I erfaringer omkring det, jeg beskriver? Ændrer tæver adfærd i den retning, jeg omtaler? Min tidligere tæve, var også steriliseret, så min erfaring ( viden ) er temmelig begrænset om sagen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-12-17 16:30

Jeg har tildligere haft 2 ruhår ( hanner ) som aldrig blev steriliseret. Der var ikke så meget pjat med dem.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-12-17 17:22

Citat
Tikka er steriliseret og hader store, sorte liderlige hanhunde. Når sådan en fætter kaster sig over Tikka, bliver der snappet tilbage og totterne fyger gennem luften. Gudskelov har de sorte labradorer aldrig bidt tilbage - rene gentlemen.

Har I erfaringer omkring det, jeg beskriver? Ændrer tæver adfærd i den retning, jeg omtaler? Min tidligere tæve, var også steriliseret, så min erfaring ( viden ) er temmelig begrænset om sagen.

Hvordan reagerer hun hvis en intakt hanhund, som ikke er stor, sort og liderlig, kaster sig over hende?

Jeg har en dværgpinscher-tæve, som ikke er steriliseret, og hvis en anden hund (uanset køn) er for ivrig efter at snuse hende bagi eller under maven, så risikerer den, at få et hak i tuden.
Medmindre hun er i løbetid, for så må hanhundene "gå hele vejen".

Det er min erfaring, at nogle hanhunde er mere bevidste om (eller hvad jeg nu skal kalde det) at sprede deres gener end andre, og de hanhunde der ikke har denne "interesse" kan tilsyneladende enes med alt og alle.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-17 18:28

Citat
Gudskelov har de sorte labradorer aldrig bidt tilbage - rene gentlemen.
Hanhunde, der er skruet rigtigt sammen oppe i hovedet bider meget sjældent tæver.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-12-17 23:39

Kære Troldepige.

Sorte labradorer er heroppe i Nordsjælland en dominerende race. Jeg har faktisk aldrig mødte en hundeejer med en anden race - når vi altså diskuterer jagthunde.
Og dog!
I Langstrup Mose har vi en schäferhundebane. Her kommer en masse rare mennesker med veldresserede hunde. Kun i et enkelt tilfælde stiftede Tikka og jeg bekendtskab med en quindelig schâferejer. Vi gik ad Langstrustien mens quinden trænede med hunden inde på banen.
På vej tilbage, var quinden ved at afslutte træningen. Hendes hanhund fik færten af Tikka og kom bragende ud på stien. Den røg lige i ryggen på Tikka, som gav igen, det bedste den kunne. Tikka indkasserede et slemt bid i ryggen, mens schäferen næsten fik bidt det ene øre af.
Når jeg går forbi schäferbanen afkobler jeg altid Tikka, så den enten kan forsvare sig - eller stikke af.
Jeg måtte til dyrlæge med Tikka, hvor den blev lappet sammen.

Men, som tidligere nævnt, så undrer det mig, at Tikka reagerer så stærkt på lidelige hanhunde. Jeg er nærmest ligeglad, da graviditet er en ikke-eksisterende mulighed.

Derudover har Tikka det fint med spaniels af diverse typer, men hvis de bliver for nærgående, kan hun godt finde på at vise gebisset - sådan for god ordens skyld.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-12-17 23:40

ØH! Schäfere er ikke jagthunde. Det er de for dumme til.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-12-17 09:40

Citat
Når jeg går forbi schäferbanen afkobler jeg altid Tikka, så den enten kan forsvare sig - eller stikke af.

I sådanne situationer er jeg glad for, at min hund er så lille at jeg bare kan tage den op. Vi bor midt i byen, så hun kunne nemt blive kørt over hvis hun blev bange og løb væk.

Citat
Jeg måtte til dyrlæge med Tikka, hvor den blev lappet sammen.

Ja, hundebid skal tages seriøst.
Min forrige hund (en schipperke hanhund) blev et par gange overfaldet af store hunde, der var ikke noget der skulle syes, men dog mærker efter en hjørnetand, og dyrlægen tøvede ikke med, at bestille antibiotika.

Citat
som tidligere nævnt, så undrer det mig, at Tikka reagerer så stærkt på lidelige hanhunde. Jeg er nærmest ligeglad, da graviditet er en ikke-eksisterende mulighed.

Derudover har Tikka det fint med spaniels af diverse typer, men hvis de bliver for nærgående, kan hun godt finde på at vise gebisset - sådan for god ordens skyldIndsæt dit citat her

Det lyder jo meget som den reaktion min intakte tæve viser.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-12-17 16:46

Kære Tonganeser !

Ja den liderlighed, den liderlighed !!!

Man skal ikke finde sig i at ens hund bliver forulempet af brunstige hanhunde eller for den sags skyld hunde, der vil slås !!
Tag fat i hanhunde-ejerne og fortæl dem, at de skal få styr på deres køtere inden du selv griber til at sparke dem dér hvor det gør ondt at blive sparket - også for hanhunde !!
Det er en uskik at lade sin hund løbe frit omkring, hvis ikke der er 100% styr på den, det være begge køn ! I øvrigt må man ikke gå med løs hund på gader og veje !!
På jagt er det lidt andet, men her gælder også at alle hunde skal opføre sig så alle kan være der.
Men igen er det et spørgsmål om dressur og det er desværre nok dér tingene halter. Man tager en ufærdig hund med på jagt, som tåger rundt. Nogle gange sker det, at der opstår slagsmål mellem hundene af jalousi eller ?? Den slags episoder du har været ude for, nemlig forsøg på voldtægt !!
Tag en alvorlig snak med hundeejeren om det urimelige i, at mange ting virker forstyrrende når den slags sker. Hvis ikke ejeren kan finde sin plads i det spil, må han forlade jagten og bliver ikke inviteret med mere. Dét kan få selv de værste til at tænke sig om !!
Grunden til at det altid er labradors der henvises til er den enkle, at det er den absolut største race af alle jagthunderacer, så derfor hører man oftest om dem.
Det der med, at schäferen er dum passer sgu' ikke - havde det været tilfældet, ville man ikke kunne bruge dem hos politi og forsvar - i øvrigt har jeg en god ven, der for en del år siden havde en pragtfuld schäfer der blev brugt til jagt - en mageløs jagthund med en næse som få og alle tiders apportør - hva'ba !!!
For at undgå misforståelser af nogen art skal lige med, at jeg selv er den lykkelige ejer af både labrador, tysk ruhår og ruh. gravhund og har været hundeejer og træner gennem mere end 40 år. Min form for dressur er udelukkende positiv træning og ikke bank, som nogle, for år tilbage, gjorde ?? Men derfor kan man godt være konsekvent og forlange noget af de kære dyr.

ØV4

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-12-17 18:55

Citat
Tag fat i hanhunde-ejerne og fortæl dem, at de skal få styr på deres køtere inden du selv griber til at sparke dem dér hvor det gør ondt at blive sparket - også for hanhunde !!

I stedet for at sparke efter den anden hund har jeg et par gange haft glæde af et "trick", som Poul Thomsen fortalte om for mange år siden, på TV.
Tag fat i halsbåndet på hunden, og drej en anelse. Så slipper hunden det den har fat i.

For mange år siden havde jeg også en dværgpinscher, en dag løb den og legede fint med en gårdhund på et grønt område, men da jeg ville have min hund med videre tog gårdhunden fat om halsen på den. Gårdhundens ejer stod og gloede, så tog jeg fat i gårdhundens halsbånd og drejede bare en anelse, så kunne jeg tage min hund uden problemer. Og gårdhundens ejer stod stadig og gloede.

Min nuværende dværgpinscher kan ikke lide når fremmede hunde kommer tæt på uden at være "inviteret", men der bor en stor glad og uskadelig labrador-blanding i kvarteret, og ejerne er kendt for ikke, at have styr på deres hunde, og en dag kom den i fuld fart mod min hund, jeg fik fat i lab'ens halsbånd og hvæste til ejeren, at "næste gang drejer jeg til".
Næste gang vi mødte dem kom lab'en hurtigt i snor.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-12-17 07:26

Kære Troldepige.

Du har ret i "knebet" med at dreje halsbåndet, men det forudsætter så sandelig, at du ved hvad du har med at gøre ! Folk der aldrig har oplevet hvor hurtigt tingene kan gå, bliver ofte lamslåede over den vildskab og voldsomhed tingene kan udvikle sig, det være sig for store hunde som for små ditto ! Forskellen på skadens omfang er blot, at en stor hund der får "rigtigt" fat i en hånd er meget værre end fra en lille hund, selvom det også kan være voldsomt ! Man skal i det hele taget være forsigtig med at blande sig i hundeslagsmål, specielt hvis man ikke kender de involverede hunde - og liderlige hunde er ofte uden for pædagogisk rækkevidde. Derfor er et velrettet spark på sin plads i disse situationer.

ØV4

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-12-17 08:53

Citat
Man skal i det hele taget være forsigtig med at blande sig i hundeslagsmål, specielt hvis man ikke kender de involverede hunde - og liderlige hunde er ofte uden for pædagogisk rækkevidde. Derfor er et velrettet spark på sin plads i disse situationer.

Helt enig.

De situationer jeg har brugt det i har ikke været så voldsomme.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-12-17 09:35

Kære Tonganeser !

Da du øjensynligt ikke har været logget på siden 02.12.17, er det vel ikke forkert at spørge, om alt er ok ? Du plejer jo altid at svare/spørge/deltage i dine egne spørgsmål ! I øvrigt tror jeg ikke at jeg er den eneste der undrer sig en lille smule over din manglende deltagelse !
Vi ser frem til at høre fra dig. Jeg vil benytte lejligheden til at ønske en glædelig jul for du og dine, samt et godt nyt 2018.

De venligste hilsner

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-12-17 00:30

Jamen, for uglen i hulen da. Jeg har da også undret mig over ikke at høre nyt fra Jer - kære venner på KANDU;
men nu går det op for mig, at jeg "er blevet" logget af siden, noget som tilsyneladende sker engang imellem - sådan pr. automatik. Derfor har jeg ikke modtaget en dyt fra KANDU.

Nu har jeg endelig fundet koden - i min lommebog fra 2017 - som jeg heller ikke kunne finde, og vupti, jeg er tilbage.

Troende du måske, kære ØV4, at buggymanden havde taget mig? Man bliver helt varm om hjertet. Tak for udvist omsorg - og jeg mener det søreme.

Jeg har lige kørt min kones veninde hjem i konens 1-år gamle FIAT 500 Turbo-Sport- convertible. Det er twinair-udgaven med 105 hk. Den er yderst let til bens.

Min kones veninde mistede sin mand i august, og det var foruroligende at se, hvor hærget hun så ud i dag.

Derfor besluttede jeg mig til at muntre hende op med svinsk kørsel i Fiat`en. Fra 0 - 100 på under 10 sekunder. Det var ikke nogen umiddelbar succes.

Derfor håber jeg inderligt, at Julemanden i år ankommer med en splinterny FIAT 500 Abarth Tributo Ferrari - altså sådan en med 190 hk/ under hjelmen. Så vil jeg blive glad.

Og nu er det snart Jul. Jeg holder lige tråden åben, idet mine to sønner og min ringhed forsøger sig med riffeljagt i weekenden.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-12-17 13:15

TEST

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-12-17 13:26

Hej Tonga.

Jeg forsøger nu for tredje gang at skrive til dig - er blevet smidt af systemet 2 gange i dag, efter at have skrevet nogle bevingede ord !!

M.h.t. "buggymanden" kunne man jo tro at han havde fanget og holdt dig fast, med henblik på at skulle lege woodoo med dig !!! Men sådan skulle det heldigvis ikke gå dig og godt for dét.

Mon ikke du skulle ønske dig en julemandenkandu, produceret af den fantastiske ingeniør fra Løsning. Den kan sgu' ikke tage magten fra dig, således du ikke kommer i klammeri med ældre enker o.lign

Men rart at høre at du stadig er i fuldt vigør - du og dine sønner ønskes knæk og bræk med riflerne i denne week-end.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-12-17 17:24

Vil lige vise Jer, hvordan en Fiat 500 Abarth 695 ser ud og kører.

https://www.youtube.com/watch?v=MnQBHVjuA6Y&t=359s

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-12-17 17:30

Sådan ser madames 500 ud. Samme farve og med Abarth kabine.

https://www.youtube.com/watch?v=JlOKgglvL8c

Jeg er helt vild med kareten, men må kun undtagelsesvis køre den. Så beholder jeg nok mit kørekort lidt længere.

Motorsport har haft sådan en øse oppe på 202 km/t.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-12-17 19:58

Hej Tonga.
Fiat 500 Abarth 695 s
Har I solgt Skoda Yeti'en ?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-12-17 21:24

Kære Kpt. Tommy

Nej da. Konens karet er heller ikke en Abarth 695. Det er en bil, jeg drømmer om. Madame købte en Fiat 500 Sport Turbo, fordi hun ikke var tilfreds med kørestillingen i en Mazda MX 5.
Således tænker/beslutter kvinder. Jeg undrer mig stadig.
Men den lille potente 500 er også morsom at futte rundt i - men jeg drømmer stadig om en Abarth 695.
AK ja.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-12-17 22:44

Lige en tilføjelse:
Jeg har stadig Yeti`en. Fantastisk køretøj - som aldrig svigter. Men jeg vil også gerne have en Abarth.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-12-17 14:23

Hej med jer

I ønskes alle en glædelig jul og et godt og lykkebringende nytår, både familie - jagt - bil og lidt fiskeri med på sidelinjen også
Salut
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-12-17 19:23

Tak, også en god jul og et lykkebringende nytår til dig BW

Citat
Jeg har stadig Yeti`en. Fantastisk køretøj - som aldrig svigter
Ja, det er også det jeg hører fra ejerne af Yeti.

Noget helt andet. Vi nogen af jer, om forfatteren har soltag i volgaen..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-12-17 19:25

Citat
Vi nogen af jer, om forfatteren har soltag i volgaen..?
Der skal stå, ved nogen af jer............

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-12-17 19:54

Jep, det har han han, han driver hare jagt stående på sæderne eller måske mere stærkt svajende fra Volvo Volgaen´s soltag, mens de lokale DJ lakajer kommentere slags gang, og indtager rigelige mængder germaner øl på bagsædet.
Under dette vilde Ben Hurr raid råber Ballemanden " Carl Mar her er din ligemand i Volvo djævelræs og ædel jagtudøvelse.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-12-17 08:16

Kære venner !!!

Hvad har vi dog gjort, siden vi skal beriges med så mange guldkorn - tak for jeres hilsner, de gælder naturligvis begge veje.

Ja - Carl Mar er en ren sinke sammenlignet med den danske Münchhausen bb1 eller Balledoof som de kalder ham i det germanske - med eller uden dænder !!!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-12-17 11:09

Citat
Jep, det har han han, han driver hare jagt stående på sæderne eller måske mere stærkt svajende fra Volvo Volgaen´s soltag, mens de lokale DJ lakajer kommentere slags gang, og indtager rigelige mængder germaner øl på bagsædet.
Under dette vilde Ben Hurr raid råber Ballemanden " Carl Mar her er din ligemand i Volvo djævelræs og ædel jagtudøvelse.

Grunden til jeg spurgte om det med soltaget på volgaen var, at jeg var på tur i det jyske, da jeg blev overhalet indenom af en volga med en camplet hængende bagpå. Campletten var pyntet op efter kunstens regler udi julepynt. Guirlander og blinkende blålys overalt, samt et stort skilt hvorpå der stod: "Julemanden på Kandu" I soltaget på volgaen stak en velkendt herre iført julemandskostume sit ansigt frem. Han råbte og skreg på sine imaginære rensdyr, "Tombe, Hyler og Ikke jærger" træk nu, i dovne hunde" Alt imens forsøgte en meget fedladen herre med et fåtografiaperart efter bedste evne at knipse hele seancen mens han hang ud ad sideruden på volgaen. Behøver jeg at bemærke, at flæsket på fåtografens kinder blafrede i vinden.

Mvh
Tommy.
Ryster inu

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-12-17 20:05

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-12-17 23:15

Øh! Den tosse I omtaler . . . kan der sættes et navn på personagen? Mener at have læst/hørt om noget lignende.

Dejligt at se Betterwisser på siden her.

Med julehilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-12-17 09:02

Jeg omtalte jo en jagt med mine to sønner som deltagere. Alt gik skævt. Jeg havde tildelt dem skoven, således at de, i hver sin stige, kunne dække det meste af området - uden risiko for at skyde hinanden. Selv tog jeg den største mose, idet jeg ønskede, at en af drengene kunne få nedlagt et dyr til nytårsbrug.

Her er, hvad de hver for sig oplevede:

Den ældste og mindst rutinerede: Gik ned mod stigen og faldt nærmest over en enorm 14-ender, som skulede ondskabsfuldt på mig. Afstand måske 10 meter.
Jeg gik videre og kravlede op i stigen. Sad der i cirka 20 minutter, da jeg fik øje på et fint rådyr under stigen. Jeg "frøs", men dyret gik bagud, og jeg kunne ikke komme til skud.
Så også 5 rådyr spurte ud af mosen - cirka 100 meter fra mig.

Den yngste og meget rutinerede: Så 5 dyr uden for skoven og gik bagud, så jeg kom op mod vinden. De må have hørt mig, idet de forsvandt mod den mose hvor faderdyret befandt sig.
Jeg kom til at fryse så forbandet om fødderne og kravlede ned af stigen og masede lidt rundt for at få varmen. Og hvad så jeg? Spejlene af fire råer på vej væk fra stigen.

Min ringhed: Jeg måtte går cirka 2 km over marken, for at nå frem til den tredje stige. Da jeg rundede det vestvendte hjørne, så jeg 5 rådyr bryde ud fra mosens modsatte hjørne. De sikrede midt på marken, cirka 200 meter fra min position. For langt for mig med min . 243`er..
Derpå gik de over til naboen, hvor yderligere 6 rådyr sluttede sig til selskabet. Jeg bad til Diana om at de vendte tilbage til mosen - men nada.

Jeg havde efterladt hunden i bilen, og da jeg, efter 3 timers forløb, kom tilbage, nærmest rystede bilen af ophidset hund. Og hvorfor så det? Jeg kunne se tråd helt frem til bilen, og cirka 150 meter fra den, kunne jeg se to råer forsvinde mod øst.

Den yngste søn blev irettesat, idet han ikke havde sørget for ordentligt fodtøj.

Alt i alt var jeg alligevel tilfreds med morgenens forløb. Den yngste var blevet klogere og den ældste søn havde oplevet sin første hjort på nært hold.

Forresten:

Min yngste søn og den søde kæreste købte hus i Frederiksværk - på Frydsvej, som er en stærkt stigende vej, så man har en vidunderlig udsigt. Dagligt lægger havørnene turen hen over hans tag, og forleden så jeg ørneparret lege med hinanden i cirka 100 meters højde. Man bliver sgu så glad, når man ser den slags. Hvordan ville verden se ud - uden fugle??

Nu er der kun 4 hele dage tilbage til juleaften. Jeg glæder mig afsindigt til at have børn, kærester og børnebørn på besøg. OK, vi ses ugentligt, men en juleaften med dem alle på en gang er bare toppen.

Og hvad får jeg så i julegave??
En Ryobi rystepudser
Varme, lange jagtstrømper/sokker
Et nyt tastatur til PC`eren.

Folk er sgu ikke for kloge. De efterlader brochurer med afkrydsede emner. Elementært for en gammel rotte.

I ønskes alle en velsignet jul - og et efter skattemyndighedernes skøn - godt nytår.

Mvh.

Tonganeseren

Nu ved jeg, at KnaldBalle stadig følger med på KANDU. Glædelig Jul, gamle gnavpot - og pas nu på med nytårsskytset

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 19-12-17 12:17

Hej Tonga, en meget medlevende og velskrevet jagtberetning. Tak for det.

Du spørger
Citat
Øh! Den tosse I omtaler . . . kan der sættes et navn på personagen? Mener at have læst/hørt om noget lignende.

Du får lige et par ledetråde.

Meget kendt jysk forfatter. Dog ikke med de store honorarer fra Biblioteket. Jeg mener at ha' læst et sted, at bibliotekspengene udgjorde 37,97 kr.
Ifølge Rygters bureau, var det kun den allernærmeste familie (sikkert arvinger) som lånte bogen. Bibliotekaren spurgte forfatteren, hvorfor ingen venner lånte bogen...? Forfatterens svar var: "A har ingen venner, Æ er uvenner med alle" Bibliotekaren foretrak ikke en mine, det kom vist heller ikke som den store overraskelse

Endvidere er nissen kendt som Ingeniør udi malkeanlæg med pattekopper som speciale.
Stedet hvor nissen har studeret, vides på nuværende ikke. Nissen er vist det, som kaldes; AUTODIDAKT At være en selvklog original er det, der kendetegner nissen i alt hvad han foretager sig. Det være sig inden for hunde......Det siges, at hans hund er helt elektrisk under og efter jagt.... Endvidere er han skydeinstruktør, og derfor synes han i sin selvforherligelse, at det er helt ok at skyde efter ræve på afstande af 300 meter ++

Endvidere har nissen beskæftiget sig med vagtelopdræt i sit drivhus. Ungerne blev forsøgt solgt som apportgenstande til div. lokale jærgere (Der var vist ingen - udover et par idioter som bed på) Oven i hatten er nissen "uddannet" hundeinstruktør/træner, og for at gøre træningen af jagthunde så realistisk som mulig, mener nissen, at der skal trænes med legetøjskampvogne, leverpostejbakker, råb og skrig, samt tørre tæsk som belønning.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-12-17 00:28

OK, så tænker vi på en og samme person, altså ingeniøren, som han kaldte sig, med speciale i trykbærende anlæg.
Samme personage ændrede sidenhen titlen til noget mere ydmygt - maskinarbejder og var pludselig selvudnævnt godsejer. Det viste sig dog, at han mere var opsynsmand på et gods i det Midtjyske, hvor han gik til hånde med forskelligt ikke-krævende arbejde, blandt andet med opsamling og sortering af affald.Et meget vigtigt job, idet han der gjorde sit for et grønt Danmark.

Så fik vi sgu den god barberet. Jeg har, fra ellers pålidelig kilde, erfaret, at personagen har et indgående kendskab til får og geder .

Med julehilsen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-12-17 16:10

Citat
får og geder .

Ja for hulan da! Hvilket minder mig om en opbundet tamged, som blev skudt foran nogle børn, samt - for at sige det mildt, det er jo en pæn side - overraskende og rædselsslagne forældre.

Bagefter påstod personagen, at geden/fåret var nedlagt under en meget drabelig storvildtjagt.

Jo fanden fløjtme, det er den samme person vi tænker på.

Mvh.
Tommy
Snart julevarm

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-12-17 18:26

Ja, men på en måde savner jeg KnaldBalles kolbøtter. Han var altid god for de brede grin. Nu er jeg ikke medlem af DJ, og jeg har derfor intet indtryk af, om han slår sig løs på foreningens læserbrevside eller om han stadig er bestyrelsesmedlem af en eller anden ydmyg jagtforening.
Men måske dukker han op igen - som trold af egen æske med flammer og horn i panden.

Mvh.

Tonganeseren

Glæder mig til jul.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-17 11:07

Citat
Nu er jeg ikke medlem af DJ, og jeg har derfor intet indtryk af, om han slår sig løs på foreningens læserbrevside
Jeg modtager DJ-bladet og mindes ikke jeg har set et læserbrev fra Balle i laaaang tid.
Det kan skyldes to ting: Enten har Balle mistet energien - eller, han simpelthen blevet bort censureret

Jeg vil lige benytte lejligheden til at ønske alle en rigtig glædelig jul, samt et lykkebringende nytår.

Mvh.
Tommy
Gløgg'lig

....Og mor har peberkager bagt,
jeg ved det, jeg har selv dem smagt,
da de var ganske varme.
Sit sølvskab mor nu åbnet har,
og stadsestagen frem hun ta'r,
den med de mange arme.

(Lidt fra "Peters Jul"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-17 15:34

Lidt udenfor kategori....

Nå, nu fik fodboldlandsholdet da forarget en masse speltfisser samt de feministiske mandlige skvatmikler med deres kampråb/sang.

Drengene synger: "Hvem var det, der vandt i dag, det var dem fra Danmark A. Heja heja heja.
Store patter."

Det er "store patter" der er sexistisk - siger speltfolket

Jeg får helt lyst til at åbne vinduet og råbe af fuld hals, NEGER!!

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-17 02:08

Jeg er fuldstændig enig - aldeles enig.

Men hvor bliver debatten af, om hvorvidt quinder benytter sig af deres kønslige fremtrin til at bolle sig til ledende stillinger. Den slags har jeg set adskillige gange og har ikke ondt et vist sted over metoden. De sidder trygt og sikkert på deres forretning. Vi mænd har det betydeligt sværere.

Også herfra ønskes alle en rigtig glædelig jul samt et lykkebringende nytår.

NEGER !!!!!!!!!!!

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-17 02:13
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-17 10:38
Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-17 10:39

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-17 19:27

Nøj, så mange påinger. Hjertens tak kære Tonga.

Du og familien ønskes god jul og godt nytår

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-17 22:49

I lige måde, kære Kpt. Tommy. Der er ellers optræk til panik her på matriklen. Madame har købt en fin lyskæde, som skal tune juletræet op - sammen med de levende lys. Men nu virker lyskæden sgu ikke. Midt på kæden er der seks pærer, som ikke virker. Jeg har manet til ro på agterdækket, idet jeg ikke ser den helt store ulykke i de manglende pærer. Ak ja.

Med mange julehilsner

Tonganeseren - som stadig har lys i pæren.