/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ejerskifteforsikring
Fra : sdam
Vist : 311 gange
200 point
Dato : 02-12-17 14:32

Vi har just købt et enderækkehus fra 1980, og der blev tegnet en ejerskifteforsikring, hvilket var en god ting! Det viser sig efterfølgende, at el-gulvvarmen i badeværelset var delvis defekt, da der kun var varme i noget af gulvet. Ydermere var alt el-installationen ifm. gulvvarmen muret ind/væk i muren. Der var altså ingen reguleringsmuligheder (tænd og slukkontakt).
Der blev bevilget nyt gulv incl. helt nyt gulvvarme, men ifm. fjenelsen af gammelt gulv m.m. blev der også slået mere puds og beton af væggene end hvad godt var, og det blev efterfølgende også repareret igen.
Så kommer spørgsmålet: Hvem skal betale for at få malet og udbedret følgeskaderne på væggene. I øvrigt, hvad med efterfølgende rengøring af hele huset?
Forsikringen er tegnet hos Gjensidige.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-17 14:34

Det skal - vel - ejerskifteforsikringen.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 02-12-17 14:43

Okay, men hvor finder man det nedskrevet? Jen kan ikke finde det nogensteds i policen.....!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-17 14:45

Det må været omtalt i forsikringsbetingelserne, hvad der er dækket, og hvad der ikke er dækket.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 02-12-17 15:28

Det er, som nævnt ovenfor, noget jeg ikke kan finde - hverken her eller der i forsikringsbetingelserne....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-17 15:32

Der må være en generel formulering af udbedring af skaden(r).

Rengøring af hele huset har vel ikke noget med udbedring af skade i ét rum at gøre, medmindre håndværkeren har svinet i alle rum, hvilket jeg ikke kan tro.

Eller spørg forsikringsselskabet.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 200 point
Dato : 02-12-17 16:21

Jeg ville kontakte Forsikringsoplysningen, de er nok mere objektive end det forsikringsselskab, der kan komme til at betale!

www.forsikringogpension.dk/forsikring

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 23-01-18 09:57

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-18 10:25

Tak, og tillykke med huset

Kommentar
Fra : Annehundepigen

Dato : 20-04-22 13:17

Du kan indhente 3 gratis tilbud på forsikringer her: https://forsikringsskift.dk/
Det er virkelig nemt og enkelt.