/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny Texas fejemaskine vil ikke starte?
Fra : alka
Vist : 1347 gange
300 point
Dato : 02-12-17 09:49

Her netop køb denne ny maskine:

https://www.xl-byg.dk/produkter/haven/havemaskiner/fejemaskine/texas-handy-sweep-645tg-fejemaskine.htm

Samlet den, men den vil ikke starte? Der er gnist, men der kommer ikke benzin ned i "klokken" på karburatoren. Jeg vil ikke selv begynde at skille en ny maskine ad. Nogen der har bud på løsning?

Afleveres til forhandleren igen på mandag - hvis ikke den kan startes inden!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-17 10:20

Uden at skulle sige det gælder for din maskine, men på visse maskiner man køber er der en form for sikkerheds anordning der skal aktiveres før de virker - på min (brændekløver) var det et el kabel der skulle skulle forbindes i kontrolboksen - dette stod dog ikke i de manualer der fulgte med.

Så måske en samtale med XL før du pakker maskinen ned igen.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 02-12-17 10:36

Fra manualen:
Problem Løsning
Motoren starter ikke:
1. Kontroller gnist i tændrør.
2. Kontroller tændrørshætten er
monteret korrekt.
3. Kontroller om motoren er udstyret
med en tændingskontakt.
(Denne skal være aktiveret).
4. Kontroller om motoren er udstyret
med en brændstofhane.
(Denne skal være aktiveret.)

Og her er manualen: https://www.texas.dk/sparepart/usermanual/sweeper/Manual_HS6XX_HS7XX_%2014_1.pdf

/Janus

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-12-17 17:08

Janus, jeg var naturligvis fulgt vejledningen.

Mig selv. Ingen sin boks eller andet, som skal aktiveres.

Har talt med forhandler, som vil ha den hjem på værksted mandag!