/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Intern harddisk
Fra : omahexen
Vist : 296 gange
200 point
Dato : 30-11-17 19:29

Har købt en satreceiver hvor jeg vil montere en 1 TB harddisk,har set en til 360,00 kr.samt nogle der er noget dyrere.Er der nogen større forskel på billig og dyr ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-11-17 20:09

Er du overhovedet sikker på, du kan få et brugbart signal ud fra sat receiveren, der kan lagres på en HD til senere afspilning?

Du har jo ikke rettighederne til at gemme på en ekstern HD.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-17 20:40

Citat
Du har jo ikke rettighederne til at gemme på en ekstern HD.

Rimelig uenig, du må gemme og se igen og igen - du må bare ikke omkode det til andet brug.

Citat
Er der nogen større forskel på billig og dyr ?

GÆT SELV, DIN maskine? kan måske kun klare en USB enhed (andet end små 2½ diske) der ikke kører på ekstern strøm.
Prøv først med en USB stick, og se hvad du får ud af det - og så spørg igen.
Husk at det du smider i USB porten skal formateres til det format der gælder for din Reciver og af samme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-17 20:43

Citat
(andet end små 2½ diske)

end små diske - ellers skal der ekstern strøm forsyning til.

Men et USB stick giver en antydning på hvad den kan klare - også hvilket format du kan bruge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-17 20:46

Samt din ´modtager´ skal kunne klare de Danske signaler/ kodning - hvis det drejer sig TV signaler, ellers er det penge ud af vinduet.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-17 21:16

Jeg kender ikke denne "satreceiver" men er den beregnet til intern harddisk og i så må der stå hvilken harddisk type og størrelse den kan klare.

Jeg har en del Western Digital harddiske på 1 og 2 GB
Den sidste harddisk jeg lige har købt er en Seagate

Det er ganske vist harddiske som jeg bruger både interne og eksterne med usb

Jeg er tilfreds med disse mærker.

Her kan du læse om din satreceiver
https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3912F313083I16-15.html

Hvis ikke din google browser kan oversætte så er en festplatte = harddisk.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-12-17 19:38

Receiveren er en VU+solo 4 K UHD,hvor der kan monteres op til en 2 TB harddisk,så ingen problemer der.Jeg skal udelukkende bruge den til Astra,hvor man kan hente alle ikke kodede sendere,jeg skal ikke bruge den til danske sendere,(der er ikke noget jeg gider at se).Eyvind,du skriver,at du har et par harddiske på 1 og 2 GB,der kan der vel ikke være meget plads.Men tilbage til spørgsmålet,billig eller dyr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-17 10:27

Billig eller dyr,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,det kommer an på hvilket mærke.
Jeg fortæller kun om de mærker jeg bruger (det er de fysiske små udgaver på 2,5")

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-17 19:21

Citat
Billig eller dyr,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,det kommer an på hvilket mærke.

Køber normalt ikke nye diske, men?? der findes såkaldte ´spare´ diske der lukker ned af sig selv efter et vist antal minutter/ ½ timer? den ikke har været i brug, og de er vist mærket ? røde (Western Digital) så vidt jeg husker - selve Hardwaren som disken sidder i kan også have samme funktion - altså at den lukker ned af sig selv, problemet kan så være at den ikke vil starte rigtig op igen = der skal findes ny hardware, har selv en af dem, og den er rimelig træls, eller bare ude af sig selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-17 19:27

Citat
Receiveren er en VU+solo 4 K UHD,

Så er du oppe i formatet 4K som er større end normale film på markedet, og så kan du få problemer med afspilning på dit tv = samt afspilning i 4K æder meget mere strøm og hastighed/ data end en normal HD DVD = så brug ekstern strømforsyning, ellers får du garanteret problemer.

Har selv et 4K kamera, og selv det de film har jeg problemer med at ´afkode/ kovertere´ på min pc, da de har deres eget Codecs.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-17 19:29
Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 09-12-17 08:41

Har nu installeret en Toshiba 1 TB harddisk,og det kører fint.Der skulle således være plads til at optage og lagre ca.38 film a 90 min.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 09-12-17 08:42

Tak for svaret Eyvind.