/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kasseteafspiller
Fra : kivi
Vist : 240 gange
100 point
Dato : 28-11-17 12:04

jeg skal copieret nogle kassetebånd og har så fået en lille afspiller den virker med hovedtelfoner men når jeg sætter den til pc sker der ikke noget noget som har et godt modtages det gerne

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-11-17 12:17

Tjek, at du sætter kasetteafspilleren til "audio in" på PCen.
Højreklik på højtalerikonet i nederste højre hjørne og gå ind på "optagelsesenheder" og se om indgangen er åben.
Hvilket program bruger du til at optage med?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-11-17 13:09

Der er en udmærket forklaring på problematikken her:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/626046

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-11-17 13:25

der er tilsyneladende kun et sted til audio og der står kun hovedtelefon på det kan man vende så det optager

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-11-17 17:42

Er det en bærbar pc du vil bruge ???

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-11-17 18:14

ja det er

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-11-17 18:25

Det er jo ikke "bare" at "vende" et stik til hovedtelefoner til et stik til mikrofon, så skal der jo også "trækkes" nye forbindelser inde i den bærbare.

Hvilket mærke bærbar er det?

Mange bærbare har nemlig også et mikrofonstik.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-11-17 18:47

acer aspire men kan kun finde det ene stik

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-11-17 18:50

Så må du finde en anden PC, for "vende" den kan man ikke.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-17 01:37
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-17 01:42

Citat
Det er jo ikke "bare" at "vende" et stik til hovedtelefoner til et stik til mikrofon

Bare lod ledningerne fra dit hoved-sæt på et 3 benet Minijack stik og ind i det jeg linker til og det er klaret.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 02-12-17 08:17

Tak for svaret mig-selv.