/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel - linjen med faneblade
Fra : kondivand
Vist : 257 gange
50 point
Dato : 28-11-17 09:13

I Excel kan man på de nederste linje se de forskellige faneblade regnearket er bygget op af. Hvis nu man f.eks. har 30 faneblade, så bliver man nødt til at køre med pilene frem og tilbage for at komme fra det ene faneblad til det andet. Kan det lade sig gøre, at udvide linjen til dobbelthøjde, så de ligger i to lag, og man på den måde hele tiden kan se, hvilke faneblade man har uden at bruge pilene til at navigere med?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 25 point
Dato : 28-11-17 22:19

NO! Det tror jeg bestemt ikke, men du kan flytte grænsen mellem den vandrette scroolbar til højre, så den fylder mindre, så er der plads til flere faneblade.
Du kan skifte hurtigt frem og tilbage i fanerne med disse genvejstaster:
Tast

Beskrivelse

CTRL+PgUp

Skifter mellem regnearksfaner fra venstre til højre.

Ctrl+PgDn

Skifter mellem regnearksfaner fra højre til venstre.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 27-03-18 13:44

Tak for svaret Brassovitski.