/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Restore filer fra Dos pc
Fra : johnnyBP
Vist : 208 gange
50 point
Dato : 27-11-17 17:39

hej
I DOS3.3 blev der indført en ny backup og tilhørende restore kommando. Jeg fandt dem meget lette at benytte og har brugt den til at lave backup af al mit arbejde fra 1985 til 2001. De virker i nyere windows i hvert fald til og med win98, når blot man husker at justere "setver" til den aktuelle dosversion.
Nu skal jeg bruge nogle dokumenter fra min gamle backup (på 3,5" disketter) men har ved overgang til win 7 og 10, fået slettet mine gamle dos filer. De original lå på 5 1/4" diske, som er blevet for gamle.
Er der nogen der ved hvor man kan finde en "Restore.exe" fra dos3.3 -4-5 eller måske også 6.22.
Jeg vil egentlig også bruge winXP, men kan ikke få setver til at virke. Setver skal installeres i config.sys men den kan jeg ikke få xp til at læse- Nogen der ved hvordan?

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 60 point
Dato : 27-11-17 17:56
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-11-17 19:19

Fra Windows XP og frem fungere det anderledes. Med Stifinder går du ind i den mappe hvor restore.exe befinder sig, her højreklikker du på restore.exe. Nu husker jeg ikke helt hvordan det så ud i XP, men jeg mener at det er "Egenskaber" man skal gå ind i, og jeg mener også at det hedder noget med "Kompalibitet" man skal klikke på. Her kan man så vælge noget med "Kør programmet som" og så kan man klikke på en rullegardinmeny. Jeg mener ikke at dos 3.30 er med, men jeg mener at Windows 95 er.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 28-11-17 15:03

Tak for svaret Thomas_Mygind. Det var sådan Microsoft burde have lavet det.
Et fantastisk program som virker på tværs af platforme, med undtagelse af win10 64bit.