/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kan ikke sende mail til hotmail.com
Fra : ingelein
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 24-11-17 19:59

Hej
Jeg har en enkelt mailmodtager, som bruger hotmail.com, som ikke kan modtage de mails jeg sender. Jeg bruger Win 7 og Outlook. Denne modtager er den eneste, der ikke får mine mails. Vedkommende mener at det skyldes MIN Outlook.
Jeg fatter det ikke. Mandens adresse er stavet korrekt, har haft den i mine kontaktadresser, slettet og indsat påny, men han modtager ikke mine mails.
Det er bare så mystisk. Hvem ved, hvad der er galt?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-17 20:01

Hvilken meddelelse får du?

Kan hans postkasse være fuld?

Får han E-mails fra andre?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-17 20:18

Han er en dygtig EDB mand. Han får mange mails hver dag. Hans postkasse er ikke fuld.
Jeg har flere andre med Hotmail adresser som går fint med både send og modtag.
Vi havde også problemet i foråret. Det blev ikke løst.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-17 20:20

Prøver igen: Hvilken meddelelse får du?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-11-17 21:01

Prøv at kigge i spam mappen

Men er der nogen der har set noget til Scootergrisen. ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-17 21:11

Jeg får ingen meddelelse.... har nu sendt 5 mails, ingen mails modtages. Kan man hosting udbyder blokere afsendelse til Hotmail konti?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-17 23:34

Sorry, mener: "kan min mailserver hos YOUSEE blokere?
Ingelein

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-11-17 23:39

Kunne jo meget nemt være det hedder:

Hotmail.dk altså DK i stedet for COM

det gør de nye mail i det domæne

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-11-17 09:36

Citat
Kunne jo meget nemt være det hedder:

Hotmail.dk altså DK i stedet for COM

Kan han sende en mail til dig?

Så vil du kunne se hans rigtige mail-adresse.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-11-17 10:24

Hej
Der er overhovedet ikke tvivl om hans mailadresse. Jeg har prøvet at sende en mail til ham fra min Ipad. Men da den også er en TDC (yousee) mail adresse, går den heller ikke igennem.
Så har jeg brugt webmail hos one.com...... og hurra, denne mail har han modtaget.
Nu er spørgsmålet så om det er OUTLOOK eller en eller anden blokade hos YOUSEE serveren.
Manden har også en anden mailadresse og den modtager heller ikke mine mails.

Lige så underligt er det, at IKKE kommer nogen fejlmeddelelse. Han har ingen problemer med at modtage mails fra andre.

Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-11-17 13:15

Det kunne godt lyde som om, der liger en eller anden "blokade" hos Yousee.

Prøv at kontakte dem, og lad os høre resultatet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-11-17 13:38

Har du checket din antivirus, firewall, eller Outlook for om der kan være et eller andet der som ligger og blokere?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-11-17 14:06

Hvad skulle kunne blokere denne ene modtager, når alt andet ryger afsted?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-17 14:36

Citat
Hvad skulle kunne blokere denne ene modtager

Modtageren, hotmail er vist ikke den bedste udbyder man kan have, mange ´sites´ nægter adgang for tilmelding af brugere der har sådan en, eller måske din udbyder har sat vedkommende på sin blackliste.
Mange mail udbydere har et fælles spamfilter, hvor en enkelt bruger kan anmelde en udbyder som spam og så er adgangen nægtet for alle.
Om du vil modtage besked om det, tvivler jeg på.
Citat
Han er en dygtig EDB mand

Så kunne det vel være nemt for vedkommende at løse problemet.

Er problemet pludseligt opstået?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-17 14:38

Citat
mener at det skyldes MIN Outlook

Er det ikke et program? har du prøvet at skrive mail direkte fra din udbyder - altså uden om Outlook

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-11-17 15:14
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-11-17 23:29

Hej mig-selv. Det er en god ide med at skrive direkte fra min YOUSEE webmail. Det har jeg ikke prøvet tidligere, men har straks sendt derfra. Nu er jeg spændt på om manden får min mail.
Iøvrigt er det en OUTLOOK version fra Office 2003 pakken.
Det lyder gammelt, men fungerer jo fint til alle andre mail adresser.
Hvordan får man ellers OUTLOOK programmet, for det er vist ikke indeholdt i win 7.
Tak for tippet
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-11-17 11:13

Citat
Det lyder gammelt, men fungerer jo fint til alle andre mail adresser.
Hvordan får man ellers OUTLOOK programmet, for det er vist ikke indeholdt i win 7.

Skal det absolut være Outlook?

Jeg bruger selv købeversionen af Incredimail. http://www.incredimail.com/en/home

Min ekskone bruger Thunderbird som er open source og dermed gratis. https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

- Og der findes masser af andre mailprogrammer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-17 12:42

Micosoft har gennem tiden brugt outlook navnet til mange ting.

Det rigtige outlook , som en del af officepakken er noget af det bedste program. Bedre editor og flere muligheder end noget andet mailprogram jeg kender.
men den gamle 2003 version virker desværre ikke ordentligt med windows 10.
De "gratis" outlook light, som fulgte med visse windows versioner er langt fra så gode.

Brug Thunderbird, hvis du ikke vil ofre de ca. 2000 kr som nyere outlook koster.

gmail er også en mulighed . Den er nemmere at syncronisere med flere enheder, herunder en smartphone med android.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-11-17 13:21

Hej Transor
Ja, jeg er glad for OUTLOOK fra 2003 Office pakken. Jeg kører med win 7 og det fungerer jo upåklageligt. Den mail jeg sendte fa YOUSEE webmail er åbenbart ikke ankommet, siden modtageren ikke har svaret. Så jeg kunne hælde til antagelsen at det er YOUSEE SERVEREN det er galt med.
Ingelein
Ps. Jeg har en webadresse eller flere hos one.com og vil kunne bruge det program, men jeg holder nu fast ved OUTLOOK på grund af dens nemme faciliteter.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-11-17 06:31

Tvivler på det kan være outlook der er skyld i det eller yousee. Men hvis du tror det er outlook, så prøv og send en mail til ham frem yousees webmail funktion. Alternativt så send mig en PM så kan jeg test hvorfor din mail ikke bliver modtaget.
Til sidst, modtager du ikke en mail om hvorfor din mail ikke leveres?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-11-17 09:12

Hej
Jeg har lige googlet at YOUSEE har ændret opsætning og port.
https://assenspcsupport.dk/nyheder/tdcyousee-mail-har-aendret-udgaaende-postserver.
Det har jeg ikke ændret, men hvorfor har YOUSEE så ikke sendt denne besked til til brugerne. Gad vide om det kun er til udgående post man skal ændre opsætningen.......... og hvorfor fungerer den gamle opsætning til alle andre af mine mailmodtbgere?
Ingelein
Ps. Jeg burde ringe til YOUSEE, men er træt af deres lange ventetider ved telefonen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-11-17 09:14

Ps. Er der nogen andre YOUSEE brugere, som har ændret opsætningen?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-17 21:45

Citat
Hvordan får man ellers OUTLOOK programmet, for det er vist ikke indeholdt i win 7.

Kan ´vist´ hentes på det link jeg gav til dette svar - men vil ikke ofre POINTS for at købe rettigheder at se det igen..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-17 21:46
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-11-17 23:58

Mig-selv
Forstår ikke din tegneserie. Jeg har også andet at lave end at lege med "KANDU"
Ingelein

Kommentar
Fra : persens

Dato : 28-11-17 09:25

Jeg har i den forgangne weekend haft samme problem, når jeg forsøgte at sende til en Hotmail.com adresse. Når jeg forsøgte, fik jeg meddelelsen: Undelivered Mail Returned to Sender, og i detaljerne stod der noget om en "block list". Jeg kontaktede i går udbyderen (Dansk Kabel TV), som er en del af TDC, og videresendte meddelelsen til dem, og vupti i dag, så funker alt igen,
så jeg tror også, at der er blevet ændret i opsætningen uden at vi usle brugere er blevet informeret.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-11-17 09:39

Jeg tror at de hos TDC blokere lidt mere end godt er, og det endda gennem adskillige år. Jeg kender en portugiser som ville ind på sin banks hjemmeside fra Danmark på en TDC-forbindelse. Det var et ret stort pengeinstitut som kunne måle sig med Danske Bank i størrelse. Men det var umuligt for ham at komme ind på siden. Jeg omkonfigurerede hans forbindelse således at han brugte OpenDNS i stedet for TDC's egen DNS-server - det hjalp.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-12-17 11:50

Citat
Jeg har lige googlet at YOUSEE har ændret opsætning og port.

Den ændring du snakker om er lavet for flere år siden, så det har ikke noget med dit nuværende problem og gøre.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-18 15:12

Noget nyt?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-03-18 16:27

Nej, desværre ikke noget nyt. Vi kommunikerer via vores alias hos one.com webmail
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-18 08:38

Skal vi så ikke få løst problemet?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-18 09:06

Jo, gerne, så løs det for mig!
Med venlig hilsen - Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-18 13:27

ingelein har sendt mig email-adressen det drejer sig om i en PM og jeg har nu testet om den eksistere og det gør den.
Så er vi sikre på det!
Jeg har også sendt en mail til adressen for at se om den kommer frem eller om jeg modtager en NDR email.

ingelein -> hvordan ved du at emailen ikke bliver modtaget? Har du informeret modtageren om at der er sendt noget til personen og de siger de ikke modtager det? Eller modtager du en NDR email med en fejl i?
Hvis du modtager en NDR mail så må du gerne sende den til mig (min email-adresse kommer i vores dialog) eller poste den herinde.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-18 14:43

Personen har undret sig over at jeg ikke svarer på hans mail. Derfor ringer han til mig - og opsøger mig, fordi han har overtaget et webmaster job fra mig. Tilbage til 2017. Jeg har prøvet næsten alt, men den eneste måde jeg kan kontakte manden på er via min alias mail hos one.com webmail.
Til gengæld har jeg åbenbart ikke modtaget en mail fra ham i sidste uge. Den var sendt til min alias adresse hos one.com, men ikke videresendt. Jeg fandt den hos min one.com webmail. Det undrer mig så også lidt. Mails fra alias adressen sendes normalt videre til min standard mailadresse.
Jeg har aldrig fået nogen fejlmelding, når jeg har sendt mails, som han ikke modtager.
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-18 15:34

Det lyder underligt. Min test mail blev modtaget og jeg har også fået et svar fra modtager.
Men det er lidt underligt at du ikke modtager en NDR mail med fejl.
Måske modtageren skal oprette en sag hos MS.