/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mangler systemdisk til gammel labtop
Fra : johnnyBP
Vist : 206 gange
50 point
Dato : 23-11-17 09:45

Jeg har sat ny harddisk i min gamle IBM Thinkpad T41, og installeret win XP fra en original XP skive. Jeg glemte at systemdrivere ikke er med i XP men skal installeres separat.
Nu mangler jeg drivere til bl.a. lyd og net kort og andre komponenter.
Jeg kan ikke finde driverne på nettet - Er der nogen der som kan levere driverne, eller ved hvor de kan findes??
PS jeg bruger maskine til noget gammelt CAD software fra Dos som ikke kan køre på en nyere windows - (fra Dos til og med XP)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-11-17 11:04
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-11-17 11:08

Hvorfor ikke køre XP virtuelt, der findes flere producenter der understøtter XP, VMware Workstation Player 10.0, VirtuelBox og Hyper-V.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-17 11:23

Har du den gamle harddisk og kan den køre.......

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-17 17:14

Drive booster er også mit bud. Eller Slimdrivers
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 23-11-17 19:34

Tak for svaret Eyvind.
Ja jeg har den gamle og den løste problemet. Jeg lavede en backup af den og installerede backup'en på den nye. Det gav et mindre problem nemlig at den nye større disk nu kun fik en lille aktiv partition og en masse ledig plads. Det løste jeg så med et disk partition program fra easeustodu, da det ikke kunne lade sig gøre under windows computeradministration. (det kan man i win7 og højere)
Tak for ideen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-17 14:30

- det var også min tanke.