/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
jobsamtale - hvordan gik det? hjælp?
Fra : mabou
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 21-11-17 13:41

Så jeg netop hjemvendt efter jobsamtalen til mit drømmejob.
Var til samtale til et job som rådgiver.
Det var min første jobsamtale, og har en fornemmelse af at det gik skidt.
Jeg sagde ikke ret meget, var meget indelukket og svarede meget kort
Og værst af alt løj jeg. Kom at sige jeg boede med kone og børn selvom vi er gået fra hinanden.
Jeg var bange for at give dem indtrykket af, at jeg ikke havde styr på mit liv, og samtidig syntes jeg det var lidt privat.

Men hvordan kan man fornemme hvordan det gik?
Samtalen varede ca. 20 min.

Til sidst spurgte de, hvornår jeg ville kunne tiltræde, såfremt jeg blev valgt.
De brugte meget tid på at fortælle om virksomheden og så spurgte de lidt ind til mig, men her dumme jeg meget gevaldigt, som beskrevet ovenfor.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-11-17 17:36

Men hvordan kan man fornemme hvordan det gik?

Det er aldrig til at vide, om man har gjort et godt eller et dårligt indtryk. I modsætning til en eksamen, hvor man som regel ved, hvordan det er gået, kan man tage fuldstændig fejl efter en jobsamtale.

Du har jo børn, selvom i er flyttet fra hinanden, så op på hesten igen.

Insanity: Doing the same thing
over and over again and expecting different results”
(Albert Einstein)

https://hitmedjobbet.dk/afslag-bliv-klogere-med-albert-einstein/

Accepteret svar
Fra : omahexen

Modtaget 50 point
Dato : 21-11-17 20:11

Op med humøret,du ved jo heller ikke,hvordan de andre der har været til samtale har klaret den.

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 22-11-17 17:07

Tak for svaret omahexen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-11-17 17:20

Vi venter med spænding. Har du hørt om du fik stillingen?