/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Hvad med regionerne
Fra : svendgiversen
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 20-11-17 12:38

Da jeg stadig, her en dag før valget
ikke har fundet en egnet regional politiker at stemme på,
hørte jeg en valgudsendelse i går aftes, her fra region syd.

Og jeg blev meget skuffet, alt drejede sig om sundhedsvæsen, og alle havde valgflæsk.

Og jeg som troede regionerne også koordinerede andre ting,
eksempelvis lokal trafik og samarbejde mellem kommuner med forskellige sprog og holdninger.

Her i regionen har vi i kraft af Carl Holst sagen, en rød regional politiker fra Fyn, m. fl.
fået nedlagt mindst to velfungerende hospitaler, mens super sygehuse plan lægges,
her vest for og ikke mindst på Fyn, hvor humlehaver erstattes af luksus senge.

Så ambulance hjælpe tiden vokser, og lokale akut patienter må stå i kø.

Hvis regionerne kun skal klare sundhed og på de vilkår, synes jeg de skal nedlægges?
Om det så skal være kommunerne??
Eller centrale eksperter under sundhedsministeren, der skal overtage, ved jeg ikke???

I dag er regionerne tilsyneladende kun et fordyrende mellemled, med mange pamper jobs...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-17 12:45

Stem på et "PARTI" ..istedet
Dét ka' du vel finde ud af ???
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-11-17 14:50

Citat
Dét ka' du vel finde ud af ???

MON?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-17 14:51

Nej, jeg vil helst ikke stemme på et parti, men på en regional politiker her i Sønderjylland.

Der er vist kun et par dialekter på Amager, men vi har mindst en snes her,
lige fra Nordals til Kegnæs og over Broager, her Egernsund, Gråsten og Rinkenæs,
og så længere vestpå, Tønder og helt ud til Rømø, hvor jeg ikke længere forstår æ sprog.

Alle skal de kunne arbejde sammen,
og jeg forstår godt de tyske læger, som vi har måtte indføre,
det er jo ikke nok at lære dansk.

Holst fik over 94.000 stemmer sidst, hans afløser, der nu fører sig frem, hun fik godt 5.000.
Røde Erik fra Fyn har i den grad svigtet Sønderjylland, for egen vindings skyld,
og en fra Slesvigsk parti vil nu sogar være borgmester, ikke regional politiker, her.

Så jeg har problemer i morgen...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-11-17 16:08
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-17 16:37

Rettelse, ikke røde Erik, men røde Poul Erik fra Fyn, med et sympatisk efternavn.
ikke, katekismus, at forveksle med vor lokale borgmester og ny spids kandidat her i Sønderbog.

Og glem hans konkurrent, fjerde gang Peter Hansen stiller op,
og selv om han er AP´s søn får venstre nok en ny borgmesterkandidat næste gang.

Om det nye regions hospital på Fyn,
enkelt stuer på 34 kvadratmeter med eget badeværelse,
hvor mange ældre hjemme eller på plejehjem har sådanne forhold,
og hvor mange varme hænder skal der ikke til få dette til at fungere?

Nedlæg regionerne og de må selv betale, ikke os sønderjyder...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-17 19:22

Hvad er der galt, jeg spurgte under politik,
nu står mit spørgsmål under misbrug?

Selv om vore regionale omkostninger er alt for høje,
har de dog et formål, ikke misbrug.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-11-17 20:00

Stemmer man personligt på en med meninger - skifter de jo blot parti undervejs....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-17 20:50

Og hvorfor skifter kandidater så parti:

Positivt: Fordi de er blevet klogere?

Midt i mellem: Kan ikke få egne synspunkter gennemført og optaget i sit gamle parti??
Flere andre årsager her; eksempelvis antipati mod svigtende gamle parti fælder ...

Og så den selviske: Kan få en bedre position og indflydelse i et nyt parti???

Der er mange eksempler på alle tre, er der flere????

Det samme med os vælgere, jeg er en af dem der føler mig svigtet...

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-17 10:51

Gør som jeg. Lav en stille personlig protest: Vores valgkort er folængst endt i skraldespanden.

Gider ikke det cirkus længere. Har gennem 60 år set, hvordan det fungerer her i Thisted kommune. Man aner jo ikke en dyt om, hvor ens stemme ender på valgnatten. Det er ren roulette.

Med hensyn til regionerne: Få dem dog nedlagt hurtigst muligt. Har indtryk af, det er en "billig" efterligning af de store landes delstater. Fuldstændig overflødig, og tit fejlslagen administration.
For få år siden blev Thisted sygehus udvidet for over 50 mill. 2 - 3 år efter forhandlede man om nedlæggelse. Godaw do....

Kommunale og regionale valg = Demokrati for hestehandlere. Vores nuværende borgmester, Venstre, sprang til de konservative, fordi venstre valgte en ny spids kandidat. Håber hun får en ordentlig begmand.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-11-17 10:55

Citat
Hvad er der galt, jeg spurgte under politik,
nu står mit spørgsmål under misbrug?

Jeg synes egentlig, det rammer meget godt.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-17 11:34

Så har vi stemt, vi må da gøre brug af den smule indflydelse vi har.

Kommunalt, helt efter planen, og her står Sønderborg ikke tilbage for Thisted,
og noget de ikke har deroppe er slesvigsk parti, hvor en lokal kandidat vil være borgmester,
som brobygger mellem de røde og de blå.

Regionalt ikke helt som planlagt, fordi ham jeg havde udset,
der ville afvikle regionerne, var Fynbo, så jeg stemte også der lokalt,
men selvfølgelig på et parti, der vil afskaffe regionerne.

I aften kommer de lange knives nat...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-11-17 15:37

Citat
I aften kommer de lange knives nat...
Ja, og derfor er det også den rigtige kategori du har valgt at lægge spørgsmålet i = MISBRUG. Godt set hr. Giversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-17 10:37

Og sikke mange studehandler der bliver indgået, rigtig misbrug.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-17 17:29

Men noget tyder på,
at hvis man svigter sit bagland og hopper over til et andet flertal,
for vindings skyld, bliver man straffet ved næste valg.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-17 10:42

Tak for svaret Mosebaek.