/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Absolut reference i Excel VBA.
Fra : k_m_s
Vist : 260 gange
200 point
Dato : 19-11-17 21:37

Jeg har lavet en kode med følgende linje:
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX (R[-25]C[7]:R[-7]C[7])"

Det er jo en relativ adressering men det skal være en absolut adressering.
Hvordan skal linjen så være??

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 19-11-17 21:39

Cellerne jeg vil undersøge er M7:M25.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-11-17 21:41

Kender ikke formlen, men normalt laver man en absolut reference ved at trykke F4, så der f.eks. står $A$1 altså $ tegn foran feltet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-11-17 18:10

Hvis du skal have maksimumværdierne et område (M7:M25)
Skal du skrive =Max(M7:M25)

Hvis du skal have værdierne af et større celleområde skriver du første celle som den øverst til venstre og anden celle som den nedre til højre eks: =MAX(A1:M25)

Hvis det er på dansk hedder funktion MAKS

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 200 point
Dato : 21-11-17 18:13

Og hvis det skal være abolutte celler, så du kan kopiere formlen skal du skrive =Max($M$7:$M$25)

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-11-17 11:03

Tak for svar.

Det lyder næsten for let

Kan jeg godt henvise til absolutte celler med M7:M25 når jeg bruger R1C1 notation?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-11-17 11:19

Nej, der skal $ tegn foran både række og kolonne henvisning for at den bliver absolut.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-11-17 19:42

Hvorfor søger du indsættelse af absolut? I et specifikt kode område ?
Hvad er det du ønsker at opnå ?

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-11-17 10:24

Jeg skal finde det største bilags nr. i M7:M25. (Det er også det sidste nr. i kolonnen). Derefter skal dette bilags nr. skrives i de 2 tomme celler der er lige efter den sidste celle der er en værdi i.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-11-17 17:31

"Jeg skal finde det største bilags nr. i M7:M25. (Det er også det sidste nr. i kolonnen). Derefter skal dette bilags nr. skrives i de 2 tomme celler der er lige efter den sidste celle der er en værdi i. "

Er det du søger at din VBA kode skal udvide læse max i cellerne (M7:M25) og skrive værdien i M26?
M26 =Max(M7:M25) og næste gang skal din macro ændres til at være =Max(M7:M26) ? og sætte værdien ind i M27 ?

Hvorfor skrive samme værdi i 2 celler, eller forventer at du at der hentes 2 forskellige værdier?

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 25-11-17 11:08

Tak for svaret Bille1948.

Så virker det

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-11-17 11:10

Tak for point