/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Send data fra Excel til MS SQL
Fra : webnoob
Vist : 214 gange
500 point
Dato : 17-11-17 20:56

Her er hvad jeg har
MS SQL 2016 server køre på server 2012 R2
Excel 2016 køre på Windows 10 pro

Her er hvad jeg kan
Min SQL server er sat op med Windows Authentication. På min SQL server har jeg en test database med en tabel. På test databasen har jeg tilføjet en Windows domain bruger som dbo.
I Excel kan jeg åbne databasen og se tabellen.

Her er hvad jeg gerne vil have
Når jeg har åbnet databasen i excel vil jeg gerne kunne opdater databasen fra excel. Ændre, fjerne eller tilføje en række. Jeg vil have at der skal benyttes Windows authentication.

Hvad jeg ikke vil have
Jeg vil ikke have et VBscript hvor der skal stå brugernavn og kodeord i klar tekst

Nogen der kan hjælpe med det. Jeg har selv givet op.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-11-17 10:13

Så lige denne Giveaway, og den er måske løsningen?

https://www.giveawayoftheday.com/excel-to-mysql/

Gælder til i morgen kl. 9.00

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-11-17 13:46

Du er med på der er forskel på MySQL og MsSQL?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-11-17 06:19

Sorry, læsefejl

Selvfølgelig er jeg klar over forskellen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-11-17 09:23

Det er fair nok, det kan ske for selv den bedste

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-17 23:32

Citat
Hvad jeg ikke vil have
Jeg vil ikke have et VBscript hvor der skal stå brugernavn og kodeord i klar tekst

Tror næppe du undgår problemet - selv på egen server.
Citat
I Excel kan jeg åbne databasen og se tabellen.

Måske fordi den netop husker koderne på en lokal server.
Havde engang en Win2000??? server med samme problem/ lokalt.
Tror bare at den slags ses som en slags trussel af dig selv, på min gamle? mener at jeg kunne udelukke ting og sager, men DB filen gav altid problemer.
Selv på? købte ´hjemmesider´ er der forskel på det ene og andet, dog kunne jeg ógså´ i gamle dage opdatere DB uden at skulle lægge koder ind - men det var direkte fra lokal DB til en web basseret Windows server - men den skulle så også have speciel tilladelse til den slags ting (engang for alle).
Og mener ikke man kan gøre det nu til dags, ? måske fordi der køres SSL kryptering og andet mellem de forskellige ting der egentligt burde kunne snakke sammen... og så står jeg altså af.

Men på en lokal server ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-11-17 08:40

Ja det er en lokal server, det er en domain member server så det burde kunne lade sig gøre at blive autoriseret med sin windows log ind, som man også kan nå man åbner databasen i excel.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-18 15:11

Der er ikke kommet noget brugbart herinde og jeg har heller ikke held til at finde noget på nettet som kan hjælpe.

Annuller spørgsmålet
Fra : webnoob

Dato : 06-03-18 15:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål