/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mine forfædre
Fra : finnask
Vist : 378 gange
500 point
Dato : 16-11-17 15:50

Min morfars (Holger Motte født 27-1-1883)) far Peter Johan de la Motte født 24--8-1858, skorstensfejer gift med Signe Motte født 18-5-1862, Sverige død 13-10-1898. Hvem er deres forældre opg bedsteforældre. Jeg vil meget gerne selv finde det og vil være glad for at få at vide hvor jeg finder det videre frem. Oplysningerne har jeg fra Københavns stadsarkiv, stataion 5 (Vesterbro) filmrulle 0031 Registerblad 3650
mvh
Finn Christense
finnask@godmail.dk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-11-17 15:55

Du skal først finde ud af i hvilket sogn, de er født ellers er det stort set umuligt at finde.

Der må også være en dato og gerne et sogn, på det, du har fundet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-11-17 16:17
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-11-17 16:42
Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-11-17 17:19
Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-11-17 17:21
Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-11-17 21:23

din Holger , hedder Holger Peter Schmidt La Motte

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Møntergade (Lige numre), Kjøbenhavn Kjøbmager Kvarter, Møntergade 16,matr.135 Baghus 3.Sal, 4, FT-1885, C5625
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Peter Johan La Motte    26    Gift    gift    Skorstensfejersvend    Kjøbenhavn
Signe La Motte    22    Gift    gift        Fønja,Sverrig
Ingeborg Johanne Antonette La Motte    2    Ugift    Barn        Kjøbenhavn
Holger Peter Schmidt La Motte    2    Ugift    Barn        Kjøbenhavn

senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-11-17 14:48

du finder familien La Motte i linket på https://www.familysearch.org/
god jagt
her er
Peter Johan La Motte født købenavn
hans far
Peter Johann Delamotte
Deutschland Geburten und Taufen
Name   Peter Johann Delamotte
Gender   Male
Christening Date   18 Sep 1839
Christening Place   STRAELEN,RHEINLAND,PRUSSIA
Father's Name   Jacob Delamotte

Mother's Name   Sebilla Suesters

senta

Kommentar
Fra : finnask

Dato : 01-02-18 15:57

Kære senta m.fl
Jeg vil gerne have hjælp til at spore mine forfædre. Når vi når videre end tip.tip oldeforældre er der jo ved at være mange af dem.
Jrg hasr en fornemmelse og stor interesse for at finde ud af (som min mor troede) er La Motte slægten tilbage til Frankrig på et tidspunkt. Jeg ved slet ikke hvordan der kan søges videre i udlandet. Vil nogen med forstand pøå det hjælpe mig med nye oplysninger.
min morfar Var Holger Peter Schmidt La Motte og min tiptipoldefar var så Jocob Delamotte.Håber på hjælp og bruger gerne igen mange point.
mvh Jørgen Finn Christensen
finnask@godmail.dk