/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mailprogram til Windows8,1
Fra : Otnob
Vist : 446 gange
300 point
Dato : 14-11-17 13:16

Hvorledes får jeg et mailprogram i min Windows8,1, der er et men det er elendigt og hedder Outlook, har prøvet at downloade Essentials live mail, men det kan ikke lade sig gøre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-17 14:07

Uden for nummer:
Om jeg nogensinde har fattet; hva' folk vil bruge E-mail klienter (programmer) til?
Selv tilgår jeg min Webmail hos TDC og Google Gmail:

DIREKTE på serveren via min Browser (Vivaldi).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-17 14:13

Ps. Eneste program der behøves ifbm. sikker email korrenspondpence er kryptering med PGP.

Skal du absolut bruge en klient? Så vælg GnuPG, Mozilla Thunderbird and Enigmail.

Hvorfor?

Derfor: https://ssd.eff.org/en/module/how-use-pgp-windows

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-11-17 16:02

Jeg bruger Outlook 2016, men den koster jo penge, men har fået den i forbindelse med mit arbejde.
Har du en outlook, Hotmail eller en live mail adresse, så log ind på outlook.com og se dine mails, det kan du både om computer, tablet og mobil. På Outlook.com har du også mulighed for at bruge kalender, som også kommer med hvis du vælger at synkronisere med telefon, tablet eller computer.
Med hensyn til kryptering af mails så skal du bruge en klient, dog bruger outlook.com s/mime som sættes op i indstillingerne.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-11-17 16:04

Hej MOLOKYLE

Du virker næsten rystet over mit spørgsmål, men sagen er den at jeg skulle gerne have mulighed for at benytte den sædvanlige adresse, ellers skal jeg bede dem om at sende på en ny adresse, det er besværligt men selvfølgeligt ikke umuligt.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-11-17 16:14

Citat
Om jeg nogensinde har fattet; hva' folk vil bruge E-mail klienter (programmer) til? [Nørd, i tvivl!]
Selv tilgår jeg min Webmail hos TDC og Google Gmail:

DIREKTE på serveren via min Browser (Vivaldi).

Jeg har i mange år brugt Incredimail. Det er et købeprogram. Fordelen ved den er at man kan have den liggende i proceslinjen og straks få besked når der er en ny mail.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-17 16:53
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-11-17 17:03

Soren_Steen_Nielsen
Jeg downloadede Incredimail. som også findes i en gratis udgave, men den syntes jeg ikke om.
Har ikke brug for alt det sjov der tilbydes.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-11-17 17:54

outlook.live.com/owa/ er aldeles fremragende...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-11-17 19:01

poten

Citat
outlook.live.com/owa/ er aldeles fremragende...

Den kører kun på Windows10.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-11-17 19:06

Citat
Har ikke brug for alt det sjov der tilbydes.

Ok, jeg bruger heller ikke så meget af alt det gejl. Men der er også nogle få seriøse ting som jeg synes er nyttige. Man kan oprette flere mapper og få den til automatisk at sortere mailne ud til de enkelte mapper afhængigt af både afsender og indholdet i subect. Og kan man lide notifiren så kan man have forskellige notifire afhængigt af hvem posten er fra. Jeg har selv een for post fra min dame og een for post fra alle andre.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-11-17 19:12

Outlook mail har et gratis program som jeg indtil videre kan fungere med, det indeholder flere muligheder end den Outlook mail som er integreret i Windows8,1, det er lidt forvirrende, idet der er flere Outlook mails og forskelligheden ligger bl.a. i hvilken Windows man bruger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-17 20:04

Du kan hente Outlook på mit link...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-17 20:06

Citat
Although Windows Essentials is not supported (won't get any updates) anymore, you still can download the offline installer. During the installation you can choose which programs you want to install.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-11-17 20:42

mig selv

Men hvor er linket?

Accepteret svar
Fra : kenwood

Modtaget 300 point
Dato : 15-11-17 07:19

Du kan købe office 2016 til 150kr i gul og gratis. der er outlook med i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-17 08:49

Hvis du absolut skal bruge et fint mail-program - så er thunderbird et godt bud.

Selv bruger jeg www.google.dk og logger in med en google mail.
Mine andre mails videresendes til denne g-mail adresse og svares med samme afsender som den er sendt til.

Over alt i ud og indland kan jeg tilgå mine mail fra en computer, med www.google.dk.
Min lille tablet og telefon, kan også deltage via wifi (dog bruger jeg ikke de hotspot).

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-11-17 10:13

Min dame bruger thunderbird og er godt tilfreds med den. Så vidt jeg husker så har den også en funktion hvor man straks kan se når der er ny post, jeg husker bare ikke hvordan det fungere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-11-17 10:52

Citat
funktion hvor man straks kan se når der er ny post

Det kan Outlook også, lige fra 2003 til seneste version og mon ikke alle ail klienter kan det i dag.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 15-11-17 11:26

Tak for svaret kenwood.

Der har været mange gode forslag, men jeg har valgt dit.