/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvem betaler for valg reklamer
Fra : svendgiversen
Vist : 421 gange
130 point
Dato : 13-11-17 16:47

Her nede syd på,
bliver vi bombarderet med alle mulige valg annoncer,
ses jo også øverst på kandu lige nu.

Er det partiet, den regionale kreds, eller den helt alene kandidat, der betaler.

Vi har set mange svigt her i kommunen,
som jeg ikke tror annoncer og valgplakater kan rette op på?

De røde håber på genvalg, 4 år mere med Erik, som er her ude fra,
men som er faldet til patten med nye ensidige investeringer på havne fronten i Sønderborg.

Den førende kandidat fra venstre har tabt de sidste valg, men stiller op igen,
mon ikke de snart skulle finde en ny borgmesterkandidat??

Og så kommer slesvigsk parti, sogar med en borgmesterkandidat,
De overgår alle andre med valgreklamer. og hvor kommer pengene fra???

Vi får nok ikke en tysk borgmester her i Sønderborg min tid,
ikke siden før 1920, men han kan gå hen at blive tungen på vægt/valg skålen...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-11-17 17:25

Citat
Er det partiet, den regionale kreds, eller den helt alene kandidat, der betaler.
De vil helst bilde dig ind at de selv betaler, men når alle lagene er pillet af Sct. Gertrud hænger regningen på skatteyderne. Kort sagt; vi betaler selv for at blive fyldt med løgn.

Det fan'me uhyggeligt du!

PS. Samtlige valgplakater der hænger på lygtepæle osv, rundt om i det danske land bliver trykt i Tyskland. Det er for dyrt i Danmark.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-17 18:07

Nå, selv valgplakater er billigere syd for grænsen,
så forstår jeg godt, at slesvigsk parti fører, med denne form for reklame.

Og jeg vil ikke betale til disse reklamer, hvordan undgår jeg det?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-11-17 19:15

Kaptajnen har delvist ret, der er offentlige tilskud til partierne

http://valg.oim.dk/valg/partistoette/

Partimedlemmerne i de fleste (sikkert alle) partier betaler medlemskontingent til partiet ligesom man gør i andre foreninger, og dem kan kandidater også søge om.

Derudover betaler langt de fleste af kandidaterne en pæn sjat penge til plakater, arrangementer mv.

Citat
PS. Samtlige valgplakater der hænger på lygtepæle osv, rundt om i det danske land bliver trykt i Tyskland. Det er for dyrt i Danmark.

Tjah, tjah, bum, bum, bum?

Kilder, tak!

Det ville være mere rationelt at få dem trykt i Polen, eller et af de andre EU-Ulande

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-11-17 19:37
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-11-17 20:20

Fint med kilder

Som jeg har skrevet før, flere gange, jeg er ikke medlem af A, og heller ikke af noget andet parti!

Jeg når ikke så ofte at læse Jyske Vestkysten

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-11-17 21:01

Citat
Som jeg har skrevet før, flere gange, jeg er ikke medlem af A, og heller ikke af noget andet parti!
Til kommune & Regionsvalg stemmer jeg efter hvem jeg synes er "Best buddy in the city council or in the county"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-17 21:10

Vi må da få lavet om på det, vi skal da ikke bidrage til partistøtte, bare for demokratiets skyld?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-17 21:20

Og i en dansk valg kamp skal vi da ikke bruge tysk discount.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-11-17 06:53

Citat
Vi må da få lavet om på det, vi skal da ikke bidrage til partistøtte, bare for demokratiets skyld?

Vil du virkelig have, at det kun er de rige der kan blive valgt?

Så ville det vel være Brian Mikkelsen, der skulle regere landet!

Brian og især konen er gode for over 50 mio kr.

http://stm.dk/multimedia/Erhvervsminister_Brian_Mikkelsen.pdf

Alle ministre SKAL oplyse deres og partners indkomst og formue

http://stm.dk/_a_1628.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-11-17 11:56

Jeg var til vælgermøde i går,
og der var mange valgplakater, slik og meget mere,
men ikke noget konkret om hvor pengene kom fra?

Noget fik jeg da ud af det,
hvis jeg stemmer på en af de lokale venstre kandidater,
risikerer jeg at den blå borgmesterkandidat i Sønderborg bliver valgt?

Det vil jeg ikke risikere, og vor røde borgmester
var stort set uden indflydelse på udgifterne på havnefronten i Sønderborg,
det meste var aftalt inden han blev valgt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-11-17 16:09

Når du stemmer skal du ha' i tankerne, svindlen i KL.
Mont Blanc kuglepenne med indgraverede navne. Pris = 90.000 kr
Rejsesvindel, kørepengesvindel, taxasvindel, hotelsvindel, elskerinder og dermed svindel med advokatsalærer i millionklassen, bilagsfusk, osv osv osv osv osv.......
Men, som der påpeges fra rød blok igen og igen og igen, der kan skam ikke spares penge i den offentlige sektor. Der kan spares milliarder og atter milliarder.

Det er ikke så underligt, at der er politikerlede, samt kronisk kvalme hos vælgerne, rundt om i den ganske land.

Men husk endelig, det er russerne du skal være bange for.

Og lige lidt off topic.
Der skal være en ny afløser for Jean Claude Juncker. Drunkers lever og nyrer har sagt stop efter mange års intens druk på EU-skatteydernes regning, der må ny lever til. I dette tilfælde er den ultra kulturradikale Marianne Vestager, som er udpeget som afløser for den fordrukne narrehat.....Skål skiwet skipper! Hik....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-11-17 22:59

HUSK, at når du stemmer, er det store svindelnummer dansk folkeapati, ikke mindst Messerschmidt, der systematisk har svindlet med alt hvad han kunne komme i nærheden af, og de har tilbagebetalt noget af deres svindel, men næppe det hele.

Det bliver interessant at se, om knivsmedens svage psyke kan holde til at blive officielt afsløret som svindler, eller om han skal tage en ekstra hvor-er-det-synd-for-mig-tude/jeg er sygtur, som han gjorde sidst, "er det ikke synd for mig at jeg blev taget med fingrene hel nede i kagekassen, HULK?!"

Mens en Mont Blanc kuglepen er virkelighed, var DF's kuglepenne det rene svindel:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-01-06-dansk-folkeparti-koebte-egne-df-kuglepenne-i-egen-df-butik-for-skattekroner

og

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-11-14-medie-messerschmidts-fond-kobte-kuglepenne-for-halv-million?

Sådan er "Fup og svindelfolkepartiet" hele vejen igemmen, falske mødearrangementer, falske adresser, falske bilag, underskrifter, referater osv.

I modsætning til "knivsmedens" fuppenne og folkefupparti, er Mont Blancs penne fremragende, jeg har en del af dem, alle virker upåklageligt.

Hvad er det for en kimære du har opfundet, eller har du bare kigget for dybt i flasken?

"ultra kulturradikale Marianne Vestager"??

SKÅL!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-11-17 17:48

Vi har nu fået valgkort og jeg ser at der også er regions valg,
det har jeg slet ikke sat mig ind i.

Her behøver jeg nok ikke at fravælge vore lokale blå politikere og stemme rødt?

Men vil fokusere på min anden mærkesag, en fast forbindelse fra Fyn til Kruså,
og nu leder jeg efter den politiker i region syd, der bedst kan få etableret en sådan??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-11-17 18:32

Citat
Hvad er det for en kimære du har opfundet, eller har du bare kigget for dybt i flasken?

"ultra kulturradikale Marianne Vestager"??

SKÅL!
Kimære DEr det Jean Claude Drunkers delirium du kalder kimære...

Når jeg læser dit indlæg vagnr, får jeg den opfattelse af, at du ligefrem bifalder KL's svindel og humbug med ordene "Mortens M. sag var værre og derfor forståelig, at også KL. svindler."

Citat
ultra kulturradikale Marianne Vestager
Jep, vi skal ikke ha' mere EU, vi skal ha' mindre EU

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-11-17 19:13

Citat
Vi har nu fået valgkort og jeg ser at der også er regions valg,
det har jeg slet ikke sat mig ind i.
Ja også det, - og valg til ældrerådet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-11-17 19:52

Tommy, jeg har ikke, selv om du rammer det ind som om det var et citat, skrevet:

"Mortens M. sag var værre og derfor forståelig, at også KL. svindler."

Det er måske din "undskyldning" for knivsmeden, godt nok blev han fanget før KL´s fup, men det gør hverken fra eller til, begge sager er forkastelige, den ene uret renvasker ikke den anden!

Citat
valg til ældrerådet.

Er du gammel nok til det?

Det skulle ikke undre mig, hvis Vestager bliver Junckers efterfølger, hun kører med klatten og kan bide skeer med de store, skatteunddragende multinationale selskaber!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-11-17 20:23

Citat
"Mortens M. sag var værre og derfor forståelig, at også KL. svindler."
Det var ikke sat i citatbox

Citat
Er du gammel nok til det?
Nej ikke endnu, men jeg ved, der er valg til ældrerådet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-11-17 20:36

Tommy, dit indlæg

"Mortens M. sag var værre og derfor forståelig, at også KL. svindler."

Hvis ikke det er et citat, hvad er det så?

Uden " " havde jeg ikke undret mig!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-11-17 20:50

Vi er gamle nok og er med i ældre sagen, kun for at få billig krolf og fitness,
men det er ikke det det drejer sig om.

Ved forrige valg gik en lokal amtspolitiker først ind for en bro til Fyn,
men han stillede ikke op og anbefalede en kvindelig konservativ,
på det tidspunkt ansat på Danfoss, men hun nævnte overhovedet ikke broen i sit program.

Så på det sidste har Danfoss chefen Jørgen Mads Klausen
gået ind for et fast forbindelse til Fyn, men han har nu sat sig uden for indflydelse
ved at anbefale en borgmesterkandidat fra Slesvigsk parti.

Og den førende fynske kandidat fra venstre har også svigtet, sidst i Carl Holst sagen,
så jeg savner en god kandidat at stemme på regionalt, med henblik på forbindelsen til Fyn?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-11-17 23:34

Citat
Uden " " havde jeg ikke undret mig!
Jaaaa...jooooo, jeg indrømmer jeg begik en fejl der. Menæh, jeg kan ikke ha' citeret dig da du ikke har skrevet det. Ordene er mine.

Citat
så jeg savner en god kandidat at stemme på regionalt, med henblik på forbindelsen til Fyn?
Glem det, det er mere nødvendig med en Femerntunnel.
Jeg læste et eller andet sted, fra du ankommer til tunnellen i bil, og til du kører ud ad den i Tyskland, er gået 18 min.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 130 point
Dato : 17-11-17 06:48

OK, Tommy

Svendgiversen, jeg forstår stadig ikke, hvorfor man skulle ødelægge Als med en larmende, forurenende motorvej, i stedet for at lave den "fornuftige?" bro, Rødby-Fehmern, kortere, billigere, hurtigere for sjællændere, svenskere mv, stort set hverken ekspropriationer eller sure grundejere?

Her i Hvidovre med hele to motorveje, er den "våde drøm" at få overdækket begyndelsen af Holbækmotorvejen (der skærer byen i to) for at fjerne støj og os, og sikkert bygge højhuse ovenpå til at finansiere overdækningen.

Men som så mange andre våde drømme ender det sikkert med ingenting

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-17 14:01

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-11-17 14:42

Tak, svendgiversen, nyd roen og freden når valget er overstået.

Når jeg sammenligner med USA, hvor de to politiske partier bruger det meste af tiden på at svine hinanden og hinandens politik til, bliver jeg glad for vores mangefarvede partier, ingen har i mands minde kunne bestemme alt.

Kompromiser mellem mange partier betyder, at kursen på nogle områder ændres få grader, mens resten stort set kører uændret videre.

Hvem kan forestille sig at vinderen af et valg i Dk pludselig kunne fjerne sygesikringen, folkepensionen, dagpengene, den fri abort, SU ....?

Tværtimod vil de forsvare det med næb og kløer!