/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Bitcoin
Fra : omahexen
Vist : 392 gange
200 point
Dato : 11-11-17 19:37

Der er gået en mail ind på spam siden,hvor der står,at jeg har flere tusinde kroner stående på min bitcoinkonto,og at de er klar til udbetaling.Jeg ved ikke,hvorfor jeg har fået denne mail,har ikke tilmeldt mig noget,er det fup ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-17 19:41

FUP - hvis du ikke har koblet dig på bicoin..................så ligger der heller ikke penge til dig.

Men de vil nok gerne "snakke" med din konto.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-11-17 19:52

Citat
Der er gået en mail ind på spam siden,hvor der står,at jeg har flere tusinde kroner stående på min bitcoinkonto,og at de er klar til udbetaling
Selvfølgelig er det fup. Intet her i verden er gratis -og du har heller ikke som angivet i din mail, flere tusinde kr. klar til udbetaling - hvad du gudske lov heller ikke tror på. Rent bondefangeri fra afsenderens side.

http://www.danskbitcoinforening.dk/bitcoins/
Her er lidt seriøst omkring Bitcoin.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 12-11-17 07:42

Får selv 3-4 mails om indestående på 'min konto' hver dag, er ret anseeligt beløb fra salg af 'mine' bitcoins.
Jeg har dog aldrig hverken købt eller solgt bitcoins, eller oprettet nogen konto.

Så jeg sletter dem bare, ligesom du bør gøre.

Det er lidt som med Nigeria brevene, hvor din ukendte onkel i uhadada land er død, og du nu har en formue til gode i arv Som du kan få hvis du oplyser kontonumre og giver dem dit førstefødte barn!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-17 12:55

Citat
er det fup ?

Det kommer an på fra hvem du har modtaget den, i USA og andre lande er den slags tilladt = der bliver så bare oplyst senere i de link du skal følge at du er en ud af 1000000 der har chancen.
Her hjemme er det ikke tilladt at formulere teksten på den måde.
Citat
Men de vil nok gerne "snakke" med din konto.

Jeps, eller de vil bare tjekke om din mail adresse er ´levende´ så de kan sende endnu mere spam til dig, så lad være med at klikke på noget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-17 12:56

Citat
Der er gået en mail ind på spam siden,

Så virker den side af din mail trods alt - så mangler du bare slette før du læser noget der frister.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 12-11-17 19:23

Tak for svaret dogvillestar.Det lød også for godt til at være sandt.