/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Skoda Fabia 2007
Fra : ejgild01
Vist : 192 gange
100 point
Dato : 09-11-17 13:42

Er der kæde eller tandrem på den årgang

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-11-17 16:53
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-11-17 16:54

Selv en kæde kan blive træt med tiden

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 09-11-17 17:07

Mange tak men den jeg er ved at se på har kun gået 65000 så den kan nok køre et stykke tid

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-11-17 18:47

Uden tvivl, men jeg ved fra min tid på mc, at når den begynder at rasle, så er det på tide at skifte til ny kæde og muligvis de slæder og fjedre der holder kæden stram.
Men det er også nogle helt andre omdrejninger der er tale om.
Samt at skifte sådan en kæder tager ingen tid, højest en ½ time da man bare sætter den nye på den gamle og trækker den igennem, eneste problem kan være nitningen af kæden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-11-17 11:25

En udmærket side, om VW`s kædeproblemer:
https://fdm.dk/nyheder/2017-10-vw-skaerer-kaede-kulance

Og kig lige i service bogen om hvor den er serviceret. (Aut. VW værksted).

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-11-17 14:43

Angående det at skifte kæden, så gør de det på samme måde som ved en rem:
https://www.youtube.com/watch?v=-UXEGkSpNDE

Beklager min fremstilling af kædeskift ´på bil´ - så er det trods alt nemmere på en motorcykel.