/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Nitte
Fra : mig-selv
Vist : 288 gange
100 point
Dato : 27-10-17 20:46

Hvor køber jeg lige sådan en? den aflange nitte:
https://www.piaries.dk/noglepung-klokke-stor-brun

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-10-17 23:34

Hmmm, jeg kan ikke se nogen nitte på de nøglepunge, kun en tryk-knap.

Men uanset om det er en nitte eller en tryk-knap du mangler, så er der en god chance for, at du kan finde det her: http://www.skindhuset.dk/produkter/5-nitter-spaender-amp-pynt/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-17 11:25

Her kan du købe tryklåse og værktøj til samme.
Hver tryklås har sit eget "nitte-værktøj".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-10-17 19:54

Hvis du ser efter kan du se nitten hvor der løber en læderrem igennem

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-10-17 23:55

Citat
Hvis du ser efter kan du se nitten hvor der løber en læderrem igennem
Indsæt dit citat her

Er det "hullet" du mener, eller måske rettere det der er udenom hullet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-17 00:59

Citat
Er det "hullet" du mener

Ja, og det er en ´hul´ nitte af en art, den er bare aflang

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-10-17 01:07

Citat
Ja, og det er en ´hul´ nitte af en art, den er bare aflang

Jeg vil ikke just kalde det en "nitte", nok nærmere et "beslag".

Jeg har søgt på mange ting, bl.a. "hulpibe beslag" og "kouserring", men jeg har ikke kunnet finde noget der kunne bruges.

Prøv evt. at ringe eller skrive til skindhuset og spørg om det er noget de kan skaffe.

Jeg har for mange år siden lavet sådan en "nøgleklokke", men jeg kan ikke huske hvordan jeg lavede hullet. Måske var det bare med et hul, uden beslag omkring.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-10-17 09:32
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-10-17 09:38

Citat
58-59
http://www.e-pages.dk/laederiet/9/html5/

Hvilke nogen på side 58-59 mener du det er?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-10-17 10:58
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-10-17 11:13

Citat
Hmm http://skindladen.dk/rullespaende-slojfer-128

Det er ikke sådan en der sidder på nøglepungen.
Den på nøglepungen er et beslag, der folder sig rundt om hul-kanten, lige som en snørering: http://www.skindhuset.dk/produkter/104-sejlringesnoereringe/256-snoerering/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-10-17 11:43

I know......

Så som Troldepigen tidligere skrev, må de vide det, når de nu også sælger
http://skindladen.dk/laedervarer-39

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-10-17 13:39
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-10-17 13:45

Så begynder det at ligne noget:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Crafts&_osacat=28131&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xoval+eyelet.TRS0&_nkw=oval+eyelet&_sacat=28131

Så er problemet vel "bare", at finde et der passer, og ellers finde et der er egnet og så købe en hulpibe der passer til.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-17 13:49

F.eks. denne: https://www.ebay.com/itm/Nickel-metal-Grommet-Eyelets-Oval-shaped-with-Self-Backing-washers-Canvas-BBBEE/382069490966?hash=item58f51dc516:m:miCRCb_I3m-M_6SuFtmPsMA

Jeg kan godt se, at det måske er lidt voldsomt at købe 50, men prisen er jo ikke høj, ej heller forsendelsen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-17 14:06

Citat
Så går der vist et par dage før vi hører fra mig-selv igen.

Næ, men til tider virker kandu som vinden blæser, og så gider jeg ikke sidde og vente på at komme ind på siden.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-17 14:06

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-10-17 14:27

Citat
Næ, men til tider virker kandu som vinden blæser, og så gider jeg ikke sidde og vente på at komme ind på siden.

Det jeg mente var, at der var så meget at kigge igennem på ebay, at det nok ville tage dig nogle dage, at komme igennem det.

Citat
Tak for svaret Troldepige.

Velbekomme, jeg håber du finder noget du kan bruge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-17 20:53
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-17 21:02

Det skal nok være noget i denne stil da ´samlignen´ er skjult:
https://www.ebay.com/itm/JCD44-AB-50sets-44mmx18mm-ANTIQUE-BRASS-Metal-eyelets-Oval-shaped/142235770533?hash=item211de99ea5:g:wzUAAOxyTjNSoEaF

Har selv masser af hulnitter/ sejlringe, og de flår/ slider det der går gennem hullet i stykker fordi ´nitten´ deler sig.

Har en hel del ´piber´ osv til nitning af samme, så ingen problemer der, de aflange har jeg dog ikke, men lidt hjemmelavet værktøj og det går sikkert.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-17 21:11

Hvad med at lave det ovale hul lidt større. så der kunne ombukkes og limes 2 stk læder som slidbane.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-17 22:00

Citat
Hvad med at lave det ovale hul lidt større. så der kunne ombukkes og limes 2 stk læder som slidbane.

Se, det kunne være en smuk mulighed - og måske i en anden farve - men - men? lim der kan holde til den slags? kender jeg ikke, da det er bevægelige dele.
Men skal da absolut lige prøves efter, eller det kan få nogle meget små eller store sting med med lidt kulør på = indianer-bånd? et eller andet.