/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
PS 3 controller til pc
Fra : Pytten1510
Vist : 319 gange
50 point
Dato : 26-10-17 21:26

Hej
Min søn har købt et giotech vx3 controller da han gerne vil spille gta 5 med det på sin pc.
Vi har dog lidt problemer med at få det til at virke.
Nogen der har erfaring med dette ?
Vi har hentet og installeret software til x box controller.
Scp toolkit, den nyeste Net Framework 4.0 og Visual C++..
Nogen andre ideer ?
Måske vi ikke har hentet det rigtige eller ikke formår at finde de rigtige indstillinger ?
Links modtages gerne ??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-10-17 23:27

Et giotech vx3 gamepad tror jeg ikke er PC compatibel, da det er beregnet til en Playstation 3, og en XBOX driver tror jeg ikke vil hjælpe en dyt. Hvis der skal spilles på en PC, skal der købes PC kompatibel udstyr. Det hjælper ikke at installere en Xbox driver på en Windows PC og så tro at man kan få et PS3 gamepad til at virke. Hvor har I fået den ide at et PS2 gamepad kan bruges på en PC?????
Hvis gamepaddet var Windows compatibelt, havde der nok været en egnet driver med i kassen.
Mit råd sælg det og køb et Windows compatibelt gamepad.
F. eks. dette: https://www.proshop.dk/Spil-tilbehoer/Logitech-F310-Gamepad-Gamepad-PC/2412669
Tjek lige gioteck's hjemmeside, der kan jeg ikke finde vx3.
http://support.gioteck.com/
Prøv evt. at skrive til deres support.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 27-10-17 04:37

Brassovitski - jeg læser hvad du skriver, men er ikke enig.
Vi startede med et som PS3 joypad. Det virkede, men da det havde en løs forbindelse købte vi et nyt.
Efterfølgende opdaterede vi java og grafik kortet og så skete der et eller andet mystisk.
Vi kan godt kalibrere det i windows, og computeren har også “ fundet” det.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 50 point
Dato : 27-10-17 05:01
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-10-17 19:53

Halooo! Dt link du henviser til beskriver kun VX 1 og VX2 opsætning i Windows, det betyder ikke at VX3 er Windows kompatibel. Jeg har lagt en forespørgsel på deres Facebook side, så må vi se om de svarer.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 30-10-17 19:26

Tak for svaret edison.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-10-17 19:30

Ja så mangler vi jo bare en tilbagemelding på hvordan det gik. Det er god skik, at når man lukker et spørgsmål at man så beskriver løsningen.