/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Media afspiller til TV
Fra : mig-selv
Vist : 271 gange
100 point
Dato : 25-10-17 19:30

Leder efter en god og billig afspiller det kan sluttes til mit tv.
Skal kunne afspille alle kendte former for film formater = ISO/MKV/IMAGE osv
Der skal kunne tilsluttes Harddiske og IKKE være trådløst.

Har PT denne som jeg er godt tilfreds med - bortset fra at den ikke mere understøtter de indbyggede NET funktioner:
http://www.stream-tv.dk/wd-tv-live-hd-media-player

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-17 20:05

Jeg ville vælge en alm. PC - med DVI eller HDMI kabel.

Har selv en gammel bærbar hvor skærmen er faldet af - der bruger jeg så istedet TV-skærmen. Så er der trådløs mus + tastatur.

Det er en ret flexibel løsning som står i rummet ved siden af TV-stuen via kabler inde i væggen.

Energimæssigt falder computere i sleep efter 10 minutter - hvis den ikke bliver brugt - og bruger derfor meget lidt strøm - måske 20 kr/år ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-17 12:06

Brugte selv PC med en fjernbetjening sat til for år tilbage, men hoppede så over til de små smarte bokse da de ikke fyldte ret meget.
Det jeg havde tænkt mig, var noget i denne stil som jo ikke koster en bondegård:
https://www.zapals.com/mxq-pro-4k-tv-box-android-7-1-amlogic-s905w-wifi-lan.html?geoip_country=DK&gclid=EAIaIQobChMI0LWLnsaQ1wIV5grTCh0K2gJtEAQYBCABEgLe-vD_BwE

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-17 20:47

Tak for svaret Thomas_Mygind.