/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
PC kan ikke finde netværk
Fra : BarsKill
Vist : 313 gange
200 point
Dato : 18-10-17 20:34

Min stationære kan pludseligt ikke finde netværk.
Jeg kan med andre devises se at netværkene ER der.
Jeg bruger D-link DWA-171, og den fungerer på en anden pc, ligesom driveren er opdateret.
I kontrolpanelet kantet kun se, at jeg ikke har nogen forbindelse, og at der ikke findes tilgængelige netværk...
Hvad kan være gået galt?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-10-17 00:22

Check om netkortet er deaktiveret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-17 10:40

Måske virker dette:
sluk helt for computer
sluk helt for router
tag ledning til dwa fra

vent et par min.

start router og vent til den er faldet til ro
start computer helt op
tilslut dwa
...................kan du så se routeren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-17 21:14

Citat
Min stationære kan pludseligt ikke finde netværk.
Jeg kan med andre devises se at netværkene ER der.

Slet alt og søg efter NYT netværk.

Det kan også være din pc #2 bliver opfattet som et hacker angreb - husk der skal koder/ password til.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-10-17 08:39

Du må fortælle lidt om hvad slags netværk du har, ellers er det ret håbløst at give et svar.
Har du internetforbindelse?
Er den via WIFI, eller lan ?
Har du en router i systemet ?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-17 17:26

Hvis andre enheder kan se netværket så er der ingen grund til at pille med routeren/WiFi
Gå i enhedshåndtering slet netkortet og sæt flueben i slet driversoftwaren til denne endhed, hvis der er mulighed for det.

Genstart computeren og lad windows registrere enheden igen, hvis det ikke hjælper så må du på en anden computer finde den nyeste driver og geninstallere driveren på din computer.

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 07-11-17 22:04

Tak for svaret webnoob.
Det var wifi-receiveren der var død.