/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
misbrug af adresse
Fra : kj
Vist : 392 gange
200 point
Dato : 18-10-17 13:18

Der er et svensk firma der bruger min adresse, adressen er oplyst på deres hjemmeside, og de bruger den også på facebook.
Hvordan får jeg stoppe det.
firma med samme navn og logo har tidligere lejet lokaler af mig, men blev smidt ud p.g.a. manglende huslejeindbetaling.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-10-17 13:20

Deres hjemmesideadresse den gang var xxx.dk nu er den bare xxx.se

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-10-17 13:34

Har du prøvet at skrive til dem?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-10-17 13:40

nej, jeg har mistanke at det er det firma jeg har smidt ud for over 3 år siden, og jeg er ikke den eneste de har snydt, da de har flyttet adresse flere gange siden, og foreløbig ønsker jeg ikke kontakt til dem.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 210 point
Dato : 18-10-17 14:17

Hvis de bruger dine oplysninger på facebook så meld dem til politiets særlige afsnit for IT-kriminalitet - jeg vil tro at det går ind under ID-tyveri, men kontakt politiet og jeg kunne godt tænke mig at få oplysninger om deres behandling af dig når du henvender dig !
MV2

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-10-17 14:30

modersvilje
du får en melding

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-17 20:56

Mig bekendt er det ikke Ulovligt at oplyse en adresse på nogen eller noget ? = med mindre der står noget ondt eller lignende om personerne der bor på adressen = så er det overskridelse af ? en eller anden lov om person oplysninger = noget i stil med at offentliggøre billeder som ikke er i ´offentlig´ rum, eller godkendt af personerne = strafbart, men at få Politi til at håndhæve den slags, vil jeg kalde ALDRIG, men du har i det mindste reageret.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 03-01-18 14:34

Tak for svaret modersvilje.