/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
håndbremse
Fra : madglad
Vist : 405 gange
200 point
Dato : 12-10-17 12:15

efter skift af bremseklodser bag, så er håndbremsen helt løs. hvad kan problemet være. renault clio 3 2010...bilen bremser helt perfekt efter der kom nye bremser på men håndbremsen er helt løs

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-10-17 13:31

Har du trykket bremsepedalen ned, samtidig med at du motionerer håndbremsegrebet op og ned ?

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 12-10-17 14:27

ja det er prøvet..bremseklodser af og nye på. skrue stemplet ind med det rigtige værktøj og den bremser som den skal. men håndbremsen virker overhovedet ikke. prøvede at stramme kablet lidt op så den kun kan trækkes 3 klik men den tager ikke fat

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-10-17 08:15

mit bedste råd er kør på værksted det lyder ikke som om du ved hvordan bremser virker og fungere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-10-17 12:49

Håndbremsen er elektrisk, så prøv at fjern strømmen.
Når du kan justere den op til kun 3 klik = så burde den tage fat.
Er der ingen ´lamper´ der advarer.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-17 11:31

En håndbremse er mekanisk da den også fungerer som nødbremse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-10-17 16:34

Citat
En håndbremse er mekanisk

Så siger vi det;
https://imgur.com/a/3AXXg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-10-17 16:45
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-17 19:48

Ok de ses - men der røg interessen for indkøb af ny Renault. Hvor dælen er sikkerheden henne.

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 14-10-17 19:56

den ene bremsearm havde sat sig fast..hvis den da hedder sådan armen der sidder på kaliber som man sætter kabel på. det andet kabel var næsten sprunget. det er fikse og den bremser som en drøm det blev så 600 ekstra for nye kaber . takker for svarene alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 14-10-17 19:58

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind