/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp!!!! vi har lopper i huset
Fra : Mike273
Vist : 574 gange
20 point
Dato : 28-06-03 13:14

Vi er gået hen og fået lopper i vores gulvtæppe og de bliver ved med bide os. Hvad skal vi gøre for at få den væk. Tak på forhånd

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 28-06-03 13:27

hejsa
stakkels jer..................
prøv hos matas at købe et langtidsvirkende loppemiddel og sprøjt med det, det kan med held hjælpe...............
Jeg har et andet tip også, så hvis du sender mig en mailadresse (lav evt. en midlertidig et sted) får du navn og beskrivelse der og det virker med garanti men det er noget man ikke officielt må sprøjte med så derfor vil jeg ikke lægge det ud her...........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-03 13:31

Der skal støvsuges godt og grundigt. Bagefter sprøjtes mod lopper. Kan købes os Matas. Hvis i har husdyr, kat eller hund, skal de ligeledes behandles med en loppekur, som skal gentages for at komme evt. æg kvit. Dette kan også købes hos Matas.

mvh ans

Kommentar
Fra : Mike273

Dato : 28-06-03 13:33

Mange tak det vil vi prøve.
Betina_wind@hotmail.com

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 28-06-03 13:49

Husk at smide støvsugerposen ud efterstøvsugning, ellers er det på´en igen

Bare lige en bemærkning.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 28-06-03 13:53

hej igen
så er mailen afsendt

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 28-06-03 13:54

skriv igen hvis der er noget du er i tvivl om

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-03 14:07

Til stormfeldt.

Ups, det var en forglemmelse. Det er noget af et "loppecirkus" at komme igenem. Har selv prøvet det. Alt skal støvsuges, og det, der kan vaskes skal vaskes og vaskes, for at undgå ulovlige sprøjtemidler. Men det lykkedes. Katten har siden da været på loppekur for at undgå en evt. gentagelse.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 30-06-03 11:01

Hvis du giver dit dyr loppehalsbånd på så klip en ende af det og læg det i støvsugerposen, det forhindre at lopper + æg kan leve i støvsugeren

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 18-10-04 18:21

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag