/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lenovo ThinkPad tastatur virker ikke
Fra : kondivand
Vist : 233 gange
50 point
Dato : 23-09-17 10:22

Jeg har en bærbar Lenovo, hvor tastaturet ikke virker for tasterne 1,2,g,h,b,n. Virkede i går. Jeg skal bruge disse værdier, når jeg skal logge mig på med brugernavn og adgangskode. Har prøvet at google uden resultat. Nogen der ved, hvad man stiller op?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-09-17 10:32

Jeg har en acer, jeg skiftede tastatur på. Jeg fandt en YouTube om, hvordan man gør. Jeg var så dum at købe det nye tastatur i England. Men nu har jeg så lært, hvor æ, ø og å ligger ??

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 25 point
Dato : 23-09-17 12:54

Prøv først at vende den på hovedet i udslået tilstand. Bank på bunden af tastaturet for at ryste brødkrummer( eller hvad det er løst) .
Hvis det ikke hjælper kan problemed være en dårlig forbindelse mellem tastatur og resten. Iværste falt en knækket leder på den bøjelige forbindelse.
Det kræver adskillelse for at repareres.

Du har selvfølgelig ikke spildt kaffe med sukker i tastaturet, for så skulle tasterne af og vaskes.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-09-17 12:57

Kaffe UDEN sukker var årsagen til, at jeg måtte skifte tastatur

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 25-09-17 07:41

Du kan prøve at skille den ad, og komme ind til det stik, der går fra Skærm til tastatur.
"skrue det løs og tage det af" + sætte det på igen...
Måske dårlig forbindelse mellem de 2 dele.

/R

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 26-09-17 09:33

Tak for svaret transor. Virkede desværre ikke, så nu er den sent til reparation.