/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En forrygende opdagelse.
Fra : Mosebaek
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 22-09-17 21:50

Her gik man og troede "Ørkenens Sønner", var en ren dansk opfindelse. Men ak.....
De er tydeligvis inspireret af Gøg og Gokke, fra 1933.

Se lige begyndelsen af denne: https://www.youtube.com/watch?v=tTpIcnffSx0
Kostumerne er fuldstændige identisk. For at det ikke skal være løgn, hedder filmen "Sons of the Desert". G&G har forresten også inspireret den engelske komiker, Benny Hill, i høj grad.

Nå men, jeg må jo formulere et spørgsmål: Hvad hedder "kalotten", de har på hovedet??

Mangler i lige et billigt grin, så se denne: https://www.youtube.com/watch?v=y0nR0FUzyRI

M.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 22-09-17 22:03

Kalotten er en Fez

Derfor siger sønnerne: "Fisse fisse Fez"

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 22-09-17 22:39

Citat
Her gik man og troede "Ørkenens Sønner", var en ren dansk opfindelse. Men ak.....
De er tydeligvis inspireret af Gøg og Gokke, fra 1933.

Ørkenens sønner, de danske altså, har aldrig lagt skjul på, at inspirationen er hentet fra omtalte film.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-09-17 10:30

Ørkenens Sønner er og vil altid være en dansk opfindelse uaset hvor inspirationen kommer fra...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 23-09-17 12:05

Det er en FEZ, og den er rød udvendig og med grønt for, samt en hud / naturfarvet svederem indvendig.
Jeg har selv en original herhjemme, altså Fez, ikke en eller anden ting på 2 ben. ??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-17 12:55

Tak for svar. Overskriften kan måske virke lidt overdimensioneret. Den er nu ment med et
Men jeg har ikke vidst der var en sammenhæng, mellem G & G og nutidens Ørken Sønner.

Iøvrigt utroligt så produktive Laurel og Hardy var. Jeg er røget i en stime af deres film. Jeg er ret imponeret, af de filmtriks der kunne laves tilbage i 20 og 30`erne.

M.

Accepteret svar
Fra : boyelauritzen

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-17 21:27

Ja og Gøg og Gok var klar inspireret af danske Fy og Bi - og sådan kan man blive ved

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-17 09:34

Tak for svaret boyelauritzen. D.v.s. "vores" Ørkenens Sønner, faktisk er ude i tredie led. Hvis vi tager det hele med.

M.