/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Koster Photoshop 5.550 kr årligt???
Fra : cristian2
Vist : 386 gange
40 point
Dato : 22-09-17 19:07

Jeg har en gammel udgave af Photoshop (6.0) og ville lægge den ind i min nye pc. Det kunne ikke lade sig gøre. Pc'er er åbenbart udstyret med noget, som forhindrer gamle programmer (som skal lægges ind på cd via eksternt diskdrev) i at kunne bruges (?).

Jeg var derfor inde og tjekke, hvad det koster at købe Photoshop på Adobe.com. Det koster kr 5.550 om året. Er det virkelig prisen?
(Jeg har samme problem med mit gamle Office-program. Men her har jeg købt Office 2016 permanent for under 500 kr (online med kode, men med faktura!)).

1. Findes der andre billigere måder at anskaffe sig Photoshop permanent på?

2. Hvis ikke, findes der så alternativer, som nogenlunde kan det samme (og gerne så gængst at der findes Youtube-support, når det går i kludder for én)?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 22-09-17 19:09

... Eller findes der måske en måde hvorpå jeg kan få mit gamle 6.0 til at virke i min nye pc?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-09-17 19:23

Jeg betaler kun 2.000 om året, til gengæld er den altid opdateret

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-17 20:29

De udgaver af PS og Office jeg har (fra 2004 til dags dato) kan til en hver tid installeres på min Win 7 / andet = tror du betaler for opdateringer og ´hjælp´ intet andet.
Citat
1. Findes der andre billigere måder at anskaffe sig Photoshop permanent på?

Jeps, men de kan ikke opdateres.
Citat
2. Hvis ikke, findes der så alternativer

Masser, kan anbefale dette, som også er på DK med masser af ´undervisning´:
https://inkscape.org/da/release/0.92.2/

https://beebom.com/best-free-photoshop-alternatives/

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 22-09-17 21:57

Se om du ikke kan købe en brugt Photoshop CS3 el. lignende så vil du være godt hjulpet.
Den nypris du nævner mener jeg er for en del programmer hvor Photoshop indgår.

Her kan du vælge hvad du måtte have brug for https://www.adobe.com/dk/creativecloud/plans.html?single_app=photoshop

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-09-17 00:40

JEG HAR PHOTOSHOP ELEMENT NR 14. DEN ER KØBT SOM DVD OG VIRKER FINT.

DEN ER TIL AT BETALE, TROR DEN KOSTEDE 775,- KR

DER ER NU KOMMET EN NR 15. JEG TROR IKKE DEN ER DYRERE.

DEN INSTALLERES UDEN BRUG AF NETTET, OG DER ER EN MASSE FILM PÅ YOUTUBE
HVOR DU KAN LÆRE EN MASSE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-09-17 09:04

Luk for din internet forbindelse inden du installerer, og sig nej til at opdatere programmet i Indstillinger!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 40 point
Dato : 24-09-17 22:41

Citat
Luk for din internet forbindelse inden du installerer, og sig nej til at opdatere programmet i Indstillinger!

Og blokker alt andet der har med samme program at gøre.
Citat
(Jeg har samme problem med mit gamle Office-program. Men her har jeg købt Office 2016 permanent for under 500 kr (online med kode, men med faktura!)).

Måske fordi du har Registreret programmet online og du så forsøger at installere på en anden PC -mener at Adobe/ Bill Gates smider en ´kode´ind på din pc så du kun kan bruge den på samme, var det i ´gamle dage kunne du ringe til dem og forklare at du har fået ny PC = men bortset fra det, mener jeg du kun kan hente en NY udgave ved at logge ind på en bruger-konto som du oprettede da du ´købte´ programmerne.

PT har jeg en DK CS5 og den virker perfekt, og kan hentes diverse steder for mindre end ? 30.-
Den sidste Office bruger jeg ikke grundet være Picture Manager son vist ikke findes i udgaver efter 2003 pakken

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-09-17 06:44

Citat
Luk for din internet forbindelse inden du installerer, og sig nej til at opdatere programmet i Indstillinger!

Hahahahaha
Og blokker alt andet der har med samme program at gøre.

Det virkede da her da jeg geninstallerede en 2014 version - Så deeet

Og da Photoshop virker lige ud af boksen, uden at installere nogle opdateringer, så er der ingen problemer med det.
Man kan sagtens installere add-ons, brushes mm.

Jeg regner med at man er 'smart' nok til at 'tænde' for internettet efter installationen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 20:42

Citat
Jeg regner med at man er 'smart' nok til at 'tænde' for internettet efter installationen

Whats that.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 03-10-17 18:46

Tak for svaret mig-selv.