/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gæs - Part IV
Fra : dogvillestar
Vist : 315 gange
500 point
Dato : 20-09-17 08:11

Hvordan holder man mest effektivt gæs væk fra altaner i alment boligbyggeri?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-09-17 08:31

For det første skal man ikke fodre på/fra altanerne til fuglene i almindelighed. Dernæst kan man sætte net op foran altanerne, som let kan hægtes af igen, når træktiden på gæssene er ovre - det er trods alt en begrænset tid det foregår.

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-09-17 09:16

En effektiv løsning: Fjern altanen.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-09-17 10:05

Citat
Hvordan holder man mest effektivt gæs væk fra altaner i alment boligbyggeri?

Jeg har boet alment det meste af mit liv, og med undtagelse af de sidste 5 år (hvor jeg har haft terrasse) har det altid været med altan.

Men gæs på altanen har jeg s'gi aldrig oplevet..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-09-17 19:11

Læg et net hen over altan foder brættet i halv gåse højde
og du kan stadig fodre dine småfugle derunder.

Det gør vi også her, men de er ikke så sultne nu, der er rigeligt frø mad i øjeblikket.

Selv ikke vore solsikke frø bliver spist, men det ændrer sig nok til vinter...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-09-17 19:21

Pudsigt, at vi ikke kender til noget så virksomt
https://www.mortalin.dk/media/WildLife_AniMan_brochure_Mortalin_WEB.pdf

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-09-17 14:12

Citat
Selv ikke vore solsikke frø bliver spist, men det ændrer sig nok til vinter...
Det ordner rotterne. Så kan du samtidig klage over kommunens elendige rottebekæmpelse. Ren win win, rotterne får mad, du får luft for dine opsparede aggressioner -og kommunen et velfortjent drag over nakken.

Det korte ad det lange.................
Det er direkte dumt at fodre fugle når der er masser af mad i naturen. Vent dog til sneen og frosten ankommer, og trap så langsomt ned igen når foråret så småt nærmer sig.