/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Sikkert at udvikler i udlandet får kode?
Fra : cristian2
Vist : 264 gange
40 point
Dato : 12-09-17 18:02

Jeg har hyret en freelancer i udlandet til at lave min webshop. Nu bliver jeg pludselig usikker på, om det er sikkert at overdrage alle mine koder til pågældende, så vedkommende kan få adgang til: domæne, webhotel, betalings platform (Quickpay.net)
Det foregår igennem upwork.com.

Kan jeg bare ændre koderne når woocommercen er færdig? Eller er der forbehold jeg skal tage?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-09-17 19:37

Jeg ville ikke være rolig ved dette. Men hvis du ændre brugernavne og passwords til det hele når den er færdig burde du være dækket nogenlunde ind. Men få nogle andre til at checke om der skulle være lagt nogle uvedkommende koder ind.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 13-09-17 09:58

Hvordan kan udvikleren lave min webshop uden adgang til det webhotel, jeg har købt, foruden web-emailadresse, domæne brugernavn og kode og betalingsgateway-kode? (Det er første gang jeg skal have lavet en Wordpress Woocommerce

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-17 10:15

Han kan da lave den som en trial-version (den kan jo altid flyttes over på dit domæne senere) - den skal jo først udgives på dit webside når den er færdigudviklet.

Man skal passe meget på at være for blåøjet - så får man ørerne i maskinen.

Jeg ville i hvertfald ikke give nogen de rettigheder, du kender jo ikke personen eller hvor skummel vedkommende eventuelt er...

MEN det er jo i sidste instans din egn beslutning om du tør afgive dine fortrolige oplysninge til vedkommende.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-17 10:25

Citat
Men få nogle andre til at checke om der skulle være lagt nogle uvedkommende koder ind.

Lige i øjet.

Mig bekendt lægger udviklere altid en hilsen, lige fra ´lavet af´ til det der er værre.
Og deres grund kan så være at hvis der i fremtiden skulle være problemer så kan de hurtigere hjælpe.

Citat
Hvordan kan udvikleren lave min webshop uden adgang til det webhotel,

Den slags laver de på deres egne servere, da det er hurtigere og som allerede skrevet kunne de lave en Trial udgave.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 13-09-17 11:26

Nedenfor kan I se det brev jeg har tænkt mig at sende til udvikleren (jeg har indsat "x", hvor der skulle stå koder):

I må meget gerne påpege, hvad der er "must" og hvad jeg skal undlade at sende. Mange tak!

Here is information to you.

What else do you need?

Attached: Theme files (Themeforest) http://savoy.nordicmade.com/

5 Product photos (dummys)

Products (5 products)

DATA:

VAT-number (In Denmark: CVR): DKxxxxxxxx

Webhotel: https://www.unoeuro.com/controlpanel/dns.php, control panel: UExxxxxx, code: xxxxxxxxx

E-business-email: xxxx@xxxxxxx.dk, code: xxxxxxxxxxxx
Domain (DK Hostmaster): www.xxxxxxxx.dk, Username: xxxxxxxx-DK, code: xxxxxxxxx

Google Analytics tracking code: xxxxxxxxxxxxx

Payment set up:

1 credit card: Visa/Dankort

1 mobilephone payment system: Mobilepay

PSP: Quickpay.net (code: xxxxxxxxxxxxx)

-https://quickpay.net/integrations/woocommerce

See how it works: (https://learn.quickpay.net/helpdesk/da/articles/integrations/woocommerce/

Acquirer: Clearhaus.com

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 40 point
Dato : 13-09-17 11:35

Jamen det gør du jo præcis som du synes - nu har du jo i hvert fald fået et par meldinger om hvad vi mener om det foretagende...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-17 21:57

Der er jo nogen der ønsker at leve livet spændende...

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-09-17 16:24

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-09-17 16:30

Så møj velbekomme da - vlgte du at køre den spændende vej?