/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Døde pluslig .
Fra : buggyman
Vist : 274 gange
500 point
Dato : 11-09-17 16:44

Min Octavia 1,6 benzin årg 99 gik pluslig i stå igår da den giki tomgang . Ingen strøm til benzinpumpen og tændingen er også væk. Alle sikringer er ok . Nogen der har en anelse om hva pokker der lige er sket ??

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-09-17 19:19

En aktiveret startspærre?

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 11-09-17 19:41

Det sker vel ikke bare pludselig mens motoren står og går tomgang ??

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-09-17 19:58

Men resten af bilen har elektricitet?

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 11-09-17 22:12

Ja ja . Der er masser af strøm på .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-17 09:45

startspærre er måske aktiveret - virker centrallåsesystemet.
Tænding og benzin pumpe kører nok på samme sikring - kig i bogen og tag sikringen ud og mål om der er gennemgang.

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 12-09-17 11:20

Undersøg om det kan være bundstykket i tændingskontakten.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-17 15:01

prøv at fjern al strøm fra batteri

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-09-17 16:55

Citat
prøv at fjern al strøm fra batteri

Nemlig! Og kan den så starte, kan du sikkert få mill. for den.

Nå, det var et lille forkvaklet forsøg på at være morsom. Ellers er jeg nu enig med mig-selv.

Bilen bliver jo reset / resat / nulstillet. Der kan så være ting, der skal genindlæses, såsom radio o.s.v.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-17 19:41

Citat
Der kan så være ting, der skal genindlæses, såsom radio o.s.v.

Ak ja, ´skie bil´ tænk hvis mobilos/ andet gik ind og ødelagde alt for bilen og en justering af diverse ´genstande´ skulle gen-installeres.

Har altid troet at en bil var noget man kørte i - ikke et stykke legetøj med diverse ´master og forkromede genstande´ der alligevel mest virker som pynt.

Og den var til alle billister der har mere travlt med ELEKTRONIK en andre billister på vejene.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-17 19:43

Citat
prøv at fjern al strøm fra batteri

Det skulle vel mere være = fjern PLUS/MINUS pol på batteriet.
At fjerne strøm fra samme er vist en helt anden sag.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-09-17 22:14

Citat
Og den var til alle billister der har mere travlt med ELEKTRONIK en andre billister på vejene.

Så sent som i går var jeg med en nabo, på en køretur i hans nyerhvervede Citroen C5. Årg. 2008.
Han er pavestolt af den. Ikke mindst over alle lamper og censorer på instrumentbrættet.

Så det var jo lidt en streg i regningen at den begyndte at bimle, som klokkespillet på Vor Frelsers Kirke, så snart han fik den startet. Han af prøvede håndbremsen, vi tog seler af og på, intet hjalp.Da vi havde kørt et par km. stoppede han, sprang ud og åbnede alle dørene, og smækkede dem igen. Intet hjalp. Han var efterhånden helt spedalsk.
Helt tilfældig kom jeg til at se, Interiør belysning var tændt. Det var så alligevel en dørkontakt, der ikke lukkede helt. Endelig blev bæstet tavs igen. Jeg kunne ikke helt skjule, et billigt grin.

Nu har en C5 jo ikke ligefrem den bedste ry. Og jeg tænker på, hvordan den vil "skave" sig, når den bliver 13 år gammel, som min trofaste Opel Astra. Men jeg må så undvære lysshowet.

M.

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 15-09-17 19:04

Nu lånte jeg en anden styrings boks . Benzin pumpe køre og jeg starter . Motor springer igang for så at dø efter 2 sek . det gør den stadig . Kan det være noget med at den "nye" boks skal kodes eller hva ?

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 17-09-17 02:13

Hvis du har en ekstra tændningsnøgle så prøv den!! - det kan være transponderen i nøglen der er holdt op med at sende det rette signal til startspærren.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-17 23:49

Citat
Motor springer igang for så at dø efter 2 sek . det gør den stadig

Citat
Hvis du har en ekstra tændningsnøgle så prøv den!!

Det er et godt forslag

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 27-09-17 17:49

Den "nye" styreboks skulle lige kobles til en comp . Nu køre svinet igen