/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung Galaxy J3 indst. Udland
Fra : ingelein
Vist : 286 gange
50 point
Dato : 09-09-17 15:49

Hej
Jeg har i går prøvet at ringe fra Tyskland til Danmark. Første gang 300 m fra grænsen i Tyskland. Her fungerede det fint, også selvom jeg ikke havde nogen landekode +45 i nummeret (mit fastnetnummer i Dk).
Da jeg senere på aftenen prøvede at ringe hjem , ca 2 km fra grænsen, skete der slet ingenting. Efter 8 forsøg, troede jeg at det var fordi jeg manglede landekoden, men det fungerede heller ikke. Alle andre kunne ringe hjem. Jeg prøvede igen forgæves i dag. Nu har jeg kontrolleret min udbyder... og jeg har udlandstelefoni i mit abonnement. Så kan det være noget med indstillingerne på min telefon, men hvor skal jeg finde det under indstillinger?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-17 15:53

Første gang har du formentligt fortsat været på det danske netværk.

Der skal ikke nogen specielle indstillinger til. Kan du se, om du er på en tysk udbyders netværk?

Står typisk øverst oppe til venstre.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 09-09-17 15:57

Har du fået en SMS om at du er kommet til Tyskland?

Måske har du under Operatør den fast stående til den danske. Den skal rettes til automatisk, så søger den selv efter en der samarbejder med din danske operatør.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-09-17 16:46

Hej Bille 1948
. ja, jeg fik en sms om at jeg var i Tyskland og de gældende satser. Men jeg har operatøren stående til TELMORE og det har jeg efter dit forslag nu rettet til automatisk.
Håber at det så lykkes, næste gang jeg skal ringe fra Tyskland til DK. Tak
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-17 17:03

Kan du se et netværksnavn og hvor meget signal du har?

Og husk +45

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-09-17 18:54

Hej ...og nej, jeg kikkede slet ikke på netværksnavnet og nu er jeg jo også hjemme igen......
Jeg er født i Flensborg og vi var 30 personer til 60 års jubilæum for vores realeksamen. Eleverne var fra 3 klasser. Det tynder desværre ud med årene. Vi ses hvert 10. år, så ........
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-17 18:55

I må til at ses hvert 5. år eller hvert år

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-09-17 10:13

Citat
Første gang har du formentligt fortsat været på det danske netværk.

Mobilmasterne rækker kun ca 10 km, så 300 km nede i Tyskland er det meget usandsynligt at at hun stadig kan nå en dansk mast.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-09-17 10:32

Det er 300 m IKKE km

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-17 08:59

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-11-17 13:21

Tak for point