/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Facebook
Fra : trimare46
Vist : 297 gange
300 point
Dato : 06-09-17 16:14

Når jeg vil vedhæfte et billede på et opslag på Facebook, kommer jeg ind i mit galleri, og der ligger billederne meget tilfældigt.
Men i mappen fotos ligger de ordnet efter dato, så det var meget lettere at bruge det.
Men det kan jeg ikke finde ud af at få lavet om.
Jeg er sikker på det må kunne lade sig gøre, så hjælp mig lige med det.
Jeg bruger en Sony Xperia tablet

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 06-09-17 17:22

Jeg mener ikke, at du har stillet spørgsmålet i den rigtige gruppe. Det har ikke meget med PC hardware at gøre.
Jeg vil foreslå at du finder en gruppe under "internet".

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-09-17 18:25

Det er blot et spørgsmål om at få ryddet op i dine billeder og få dem lagt i nogle mapper så du kan finde dem der igen...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-09-17 19:04

Helt så enkelt er det sgu ikke, marken84, for det er langt fra alle mine fotos der lig ger i albummet.
Så skal jeg jo først til at flytte dem og det har jeg ikke lyst til.
Der må være en måde at kunne vælge hvor man vil finde dem

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-09-17 19:10

Citat
Så skal jeg jo først til at flytte dem og det har jeg ikke lyst til.

Hvis ikke du har lyst til at rydde op, er der ikke nogen der kommer og gør det for dig - vær sikker på det...!

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 07-09-17 10:28

Som jeg forstår det har du billederne liggende på en pc med windows?

Og ser billederne som små fotos i dit drev.

Vælg Vis
Vælg detaljer,
- Og alle billederne vises som linier.
Venstre Click på øverste linie "Ændringsdato" eller "Oprettelsesdato" og billederne sorteres på forskellig måde.
- Vælg store ikoner
Og billederne vises som ikoner, blot sorteret som du sidst valgte under detaljer.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-09-17 17:05

Du er helt galt på den, boyelauritsen.
Jeg har billederne til at ligge på min tablet.
Der er noget der hedder album, hvor billederne ligger, og de ligger ret tilfældigt og det er ikke alle billederne der kommer i den mappe. Hvorfor ved jeg ikke, men det er et irritationselement.
Så er der noget der hedder fotos, hvor alle mine billeder ligger i skønneste orden, men den mappe kan jeg ikke hente billeder fra når jeg vil poste dem på Facebook.
Jeg skal så først flytte billedet fra fotos til album, og så skal jeg rode efter det i albummet.
Det er jeg ret træt af og derfor ville jeg gerne have at jeg kunne gå direkte ind i fotos og hente billedet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-09-17 17:17

Mit forslag vil være at gå til din forhandler og få en forklaring på dit problem.
Det kan ikke passe du ikke kan lægge dine billeder i mapper - hvis du vel at mærke vil.

Du kan vel også redigere i dem via din computer?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-09-17 17:21

Jamen jeg kan sagtens lægge billederne i mappen
Problemet er i al sin enkelthed, at når jeg klikker på fotoikonet i kommentarfeltet i Facebook, så går den ind i mappen der hedder album, og jeg vil have den til at gå ind i mappen fotos.
Men jeg kan ikke finde ud af at ændre det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-17 12:44

Citat
når jeg klikker på fotoikonet i kommentarfeltet i Facebook, så går den ind i mappen der hedder album

Skal du så ikke bare ind på FB og vælge mappe du vil uploade fra/til, ikke på din phone

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 10-09-17 14:18

Mig selv....

Du har helt ret...det er blevet ændret ved een af de seneste opdateringer !!! Møj irriterende ...der er ikke engang et ordendentligt overblik, hvor man kan vælge ...man skal sidde og søge baglæns. ...grrr