/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvilke sikkerhedsprogrammer til windows
Fra : ara
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 05-09-17 21:55

Hej.

Har lige fået en bærbar pc med Windows 10.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvor mange programmer man skal have for at man er rimelig sikker.

Er klar over et virusprogram og her vælger jeg AVG antivirus free, da jeg har gode erfaringer med dette program.

Men hvad skal man mere have?

Firewall - bruges det stadig?

Mailware program - her vil jeg helst undgå mailware bytes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-17 22:10

Citat
Mailware program - her vil jeg helst undgå mailware bytes.

Hvorfor?? det er et de bedste der findes, og bruger ingen kræfter på din pc - med mindre du virkelig kommer på sider der virkelig kræver ??? beskyttelse af programmet.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-09-17 22:15

Jeg havde installeret en del forskellige sikkerheds programmer installeret på min stationære.

Da den pludselig blev ekstrem langsom og lang tid om at starte valgte jeg at slette en del af disse programmer. Da jeg fjernede mailware bites kørte pc'en igen og har gjort det siden.

Men måske der er en anden forklaring på det.

Men så prøver jeg den igen og hvad med firewall - bruger man stadig det?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 05-09-17 22:35

Citat
forskellige sikkerheds programmer installeret

Mallware klarer det hele.. bare husk at opdater det et par gange om måneden, hvis det er gratis udgaven.
Citat
Da jeg fjernede mailware bites kørte pc'en igen og har gjort det siden.

sikkert fordi de kommer i ´krig+ med hinanden og tror der er misbrug af din pc
Citat
Men så prøver jeg den igen og hvad med firewall - bruger man stadig det?

I aller højeste grad = det forhindrer ´indbrud´ på din pc = andre kan se hvad du skriver af koder osv.
Har du ikke et ?pro firewall, så slå
Windows Firewall til i - instillinger (bedre end intet)

Ellers PM og du har pro licenser

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-09-17 10:27

Har brugt Malwarebytes i årevis uden nogen problemer.

Er sikker på at du har haft et andet program kørende der konfliktede med Malwarebytes!

Og ja, en firewall er nødvendig, hvis den ikke allerede er indbygget i et af dine andre sikkerhedsprogrammer!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 06-09-17 10:47

@mig-selv.

Har sendt PM

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 06-09-17 14:05

Tak for svaret mig-selv.