/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows10 opsætning af mail
Fra : Otnob
Vist : 470 gange
300 point
Dato : 02-09-17 12:53

Hvordan ændres smtp i Windows10, jeg har installeret min mailadresse i mail og den installeres helt automatisk og jeg kan modtage mail men ikke afsende mail, idet udgående post anvender smtp.webhosting.dk

Der gives ikke mulighed for at gå ind i opstillingen af mail-kontoen og ændre server for udgående post.

Ved nogen noget om dette problem.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-09-17 12:54

Hvilket mailprogram bruger du?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 02-09-17 13:31

I Windows10 ligger der et program som blot benævnes mail og åbner man det tilbydes man at under konti at oprette mail.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-09-17 13:33

Ok. Kender det ikke, men mon ikke det kun er Hotmail, man kan bruge.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 02-09-17 14:04

Hvis du ikke har Windows10 kan du ikke hjælpe i dette tilfælde, men tak for interessen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-17 14:42
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 02-09-17 15:04

Hej Klaudi

Linket er interessant men ret uoverskueligt for mig, men tilsyneladende er der en mulighed for at ændre smtp som ifølge linket er en nødvendighed for at kunne sende mails, det er lidt mærkeligt at det er først fra oktober måned at disse ændringer skulle værenødvendige, det er noget med at de ønsker at alle mail skal være krypteret.

Håber at der kommer en lettere tilgang fra et medlem til at løse mit problem.

Men foreløbig tak

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 02-09-17 15:24
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 02-09-17 16:33

Hej Klaudi Tak for din indsats, jeg er kommet så langt via din link at jeg kan sende, med samme mailadresse, men nu sendes den via Outlook, men indgående mail kommer på den første adresse og det kan jeg godt leve med hvis der ikke er andre muligheder, så foreløbig tak jeg lader lige tråden være åben lidt endnu, men du har delvist løst mit problem.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-17 20:50
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-17 20:52
Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 10-09-17 18:44

Tak for svaret Klaudi og også stor tak til Brassovidski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-09-17 18:54

Hej!
Godt du fik det til at virke. Det kan ind imellem godt være lidt bøvlet når man skal flytte en mail konto fra et system til et andet.
Jeg er selv igang med at flytte en bruger fra en Win XP (Outlook Express, jubii mail) Til en Windows 10, maskine, plus sætte win 10 mail til at hente fra både jubii mail og Google. Google gik helt smertefrit, så nu er jeg lidt spændt på, hvordan det går med jubii mailen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-17 19:35

velbekomme