/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Sivebrønd
Fra : mig-selv
Vist : 250 gange
100 point
Dato : 01-09-17 20:13

Kan det passe at min køkkenvask har sepperat sivebrønd (ca 1x1x1), mens alle andre afløb går i en stor sivebrønd.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-17 20:14

(ca 1x1x1) meter

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-17 22:04

Ved en gammel installation kan det udmærket passe. Lovligheden eller ønskeligheden må du diskutere med kommunen, hvis du er forberedt på eventuelle og kostbare konsekvenser.
Selv har jeg i 25 år (og forgængerne formodentlig i 5-15 år) i mit fritidshus brugt nedsivningsanlæg med to fiberdugsklædte drænrør til "bad, disk, tvätt" (bad, opvask, vask), mens det grove kom ud via komposten efter ½ års lagring.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-17 22:17

Det er en ældre bygning fra midt 60 (sikkert hjemmebyg) det kan bare undre mig at håndvasken så ikke er ført et par meter længere, så kunne den komme på den store sivebrønd, sammen med et par andre nedløb.
Sivebrønd og andet er godkendt.
Men køkkenvasken tilstopper rimelig tit, især med den mænge regn vi får, og jeg har altid troet at det var rørene der var tilstoppet.
Men sådan var det byggeriet vel dengang.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-17 22:26

Tak for svaret pbp_et.