/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Andreas Thimsen konfirmeret
Fra : 2601
Vist : 603 gange
450 point
Dato : 31-08-17 10:23

Jeg søger hvor Andreas Thomsen født 8. april 1782 og døbt 23. april i Sank Nikolaj Kirke i København.

Jeg har set Sank Nikolaj Kirkebog igennem to gange i de to områder som Enhedslisten har for konfirmerede uden at finde ham eller hans øvrige søskende.

Jeg hat følgende om familien.

Den 19 Nov. wird von dH. P. Manthey im Hause cop.
Peter Christian Thomsen, Bürger und Gewürtz-
krämer, mit
Jgf. Anna Louisa Pfeiffer, Steinhauer T.
Cautionisten:
Vor den Br. H. S. Nyggard, Stadtkapitain in der Hüschkenstr. 66 (Hyskenstræde 66)
Vor die Br. H. Johann Friderich Samuelsen, Buchhalter in der Wimmelschaft 64. Der Cautions nebst dem Cämmereischein sind eingeliefert.
Sankt Petri Kirkebog side 182 nr. 38. Opslag 92, 1767-1795.

Folketælling - 1787.
København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Store Kongensgade 47, 152,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Christian Thomsen, 31, Gift, Huusbonde, Urtekræmmer
Anne Lovise Thomsen, 27, Gift, Huustrue
Andreas, 6, Ugift, Søn, f. 8. April og Døbt 23 April 1782 i i NIKOLAJ KIRKE, København
Anna Hedevig, 4, Ugift, Datter, f. 12 Sep. 1783 og Døbt 26 Sep 1783 i NIKOLAJ KIRKE, København
Ulrica Eleonore, 2, Ugift, Datter f. 01 Marts 1786 i NIKOLAJ KIRKE, København
Johan Friderich, 1, Ugift, Søn f. 9 maj 1787 i NIKOLAJ KIRKE, København
Gerhard Martensen, 38, Ugift, Kompagnon, Urtekræmmer
Catrine Margarethe Wæseke, 36, Ugift, Huus Jomfrue
Peter Christian Hobroe, 32, Ugift, Kræmmer Svend
Johan Hendrich Preis, 25, Ugift, Kræmmer Svend
Heirich Tuesen, 21, Ugift, Kramboe Dreng
Niels Nielsen, 17, Ugift, Kramboe Dreng
Chirstine Huslom, 26, Ugift, Tieneste Pige
Else Jørgensen, 26, Ugift, Tieneste Pige
Marie Truelsen, 30, Ugift, Tieneste Pige
Birthe, 28, Gift
Ole Larsen, 26, Ugift, Gaards Karl
Niels Jensen, 27, Ugift, Gaards Karl

Folketælling - 1840.
København, København (Staden), Strand Kvarter, Læderstræde, Gaarden No 27, Boende 3die Sal, 141,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Andreas Thomsen, 58, Ugift, Extraskriver ved Justits Compt. i den Kongelige Lands Over samt Hof og Stadsret.
Anna Hedevig Thomsen, 55, - Døttre af Borgerlig J..??, Capitain og Kiøbmand Thomsen
Ulrikke ?? Thomsen, 53, - , Døttre af Borgerlig J..?? Capitain og Kiøbmand Thomsen
Luise Christiane Nøtzel, 59, Enke efter Snekermester og Premier Leutenant Nøtzel

Folketælling - 1845.
København, København (Staden), Snarens Kvarter, Snarens Kvarter København, Kompagnistræde 65 2den Sal, 1,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Andreas Thomsen og tvende Søstre, 63, Ugift, Extra skriver i den Kongelige Lands Over samt Hof og Stadsrets Justitscomptoir, Københ:
Anna Hedevig Thomsen, 61, Ugift, Københ:
Ulrikke Elenore Thomsen, 59, Ugift, Københ:
Ane Abigael, 2, Ugift, Min Datter
en dreng ei døbt, 1, Ugift

Folketælling - 1850.
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Amaliegade, Kjøbenhavns almindelige hospital, Amaliegade 127 og 128, 3 etage N 3,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Peter Ch. Schou, 45, Ugift, snedkermester, Kjøbenhavn
Carl Johan Steffensen, 45, Enke, gaarskarl, Stralsund i Preussen
Andreas Holm, 66, Enke, skomagerfrimester, Kjøbenhavn
Jacob Dorschaus, 69, Ugift, snedkersvend, Hylke, Skanderborg amt
Diderich Krebs, 70, Enke, hattemagersvend, Bremen i Tyskland
Joseph Haubmann, 81, Gift, afsk. theater-controll., Bøhmen
Andreas Thomsen, 69, Ugift, ??arkivar ??, Kjøbenhavn
resten ikke opført/sct.

Nogle der ved hvor de bliver konfirmeret.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-17 20:39
Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-17 21:28

folketælling 1801
ingen Andreas
Alle oplysninger vedr. den valgte person

Navn:   Peder Christian Thomsen   Køn:   K
Alder:   44   Civilstand:   Gift
Kildehenvisning:
Nr. ægteskab:   0
Kilde:    FT-1801   Husstands-/familienr:   172
Matrnr/adresse:   Matr. 47
Sogn:    Sankt Annæ Vester Kvarter   Herred:    København (Staden)
Amt:    København   Stednavn:    Sankt Annæ Vester Kvarter
Indtastningsnr:    A5029   Løbenr.:    997
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Sankt Annæ Vester Kvarter, Matr. 47, 172, FT-1801, A5029
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Peder Christian Thomsen    44    Gift
Anne Louise Thomsen    41    Gift
Anne Hedevig Thomsen    18    Ugift
Ulricke Eleonore Thomsen    15    Ugift
Johan Frederik Thomsen    14    Ugift
Wilhelm Endorff    23    Ugift
Lauritz Brylou    23    Ugift
Poul Sommer    21    Ugift
Gerhardt Martensen    19    Ugift
Peter Høy    16    Ugift
Thue Erichsen    29    Ugift
Svend Bentzon    32    Ugift
Karen Jensen    36    Ugift
Marie Hofmann    21    Ugift
Ingeborg Malling    24    Ugift
Christen Katterup    22    Ugift        Købmand

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 450 point
Dato : 25-10-17 09:06

FT-1834

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Navn:   Andreas Thomsen   Køn:   M
Alder:   50   Civilstand:   Ugift
Erhverv:   hendes Barn,Comptoirist
Kildehenvisning:   42
Kilde:    FT-1834   Husstands-/familienr:   28
Matrnr/adresse:   Frederiksberg
Sogn:    Frederiksberg   Herred:    Sokkelund
Amt:    København   Stednavn:    En Gaard
Indtastningsnr:    C2576   Løbenr.:    299
Samtlige personer i husstanden

København, Sokkelund, Frederiksberg, En Gaard, Frederiksberg, 28, FT-1834, C2576
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Søren Wedege    64    Gift        Pensionist
Henriette Elise Petersen    39    Gift        hans Kone
Peter    21    Ugift        deres Barn
Ulrich    18    Ugift        deres Barn
Sophus    15    Ugift        deres Barn
Lauritz    12    Ugift        deres Barn
Lorentzine    19    Ugift        deres Barn
Ulrica    13    Ugift        deres Barn
Ane    8    Ugift        deres Barn
Henriette    6    Ugift        deres Barn
Augusta    3    Ugift        deres Barn
Johanne Cathrine Dahl    26    Ugift        Tienestepige
Ane Louise Pfeiffer    73    Enke        Pensionist
Andreas Thomsen    50    Ugift        hendes Barn,Comptoirist
Ulrica    43    Ugift        hendes Barn,Haandarbejde
Louise Frederikke Knudsen    19    Ugift        Tienestepige
Sophie Rolsted    56    Enke        Pensionist

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-10-17 10:39

Tak for svaret senta.

Nej jeg siger mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.