/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bro gevinst
Fra : svendgiversen
Vist : 394 gange
90 point
Dato : 30-08-17 21:30

Hvis jeg, to - tre gange om året kører over Storebælt,
skal jeg så som pensionist være glad for regeringens nye udspil?

Vist nedsat fra 240 til 180 kroner??

Jeg tænker mere på, hvad det går ud over for os,
det må jo finansieres, nok i tabt pension og øget skat???

Noget der måske let overstiger de ca. 500 sparede kroner????

Min kone er iøvrigt lige kørt frem og snart tilbage til hovedstaden med Flixbus bus for kun 255 kr.
Altså ingen grund til at køre selv og slet ikke DSB, dobbelt så dyrt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-17 23:20

Citat
Vist nedsat fra 240 til 180 kroner??

Næ - og det er over et vist antal år = langtttttttt frem i tiden at det endelige beløb kommer ned på 180.-

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-17 23:22

Citat
det må jo finansieres,

Tag i Tivoli og SKYD Papagøjen:
https://www.youtube.com/watch?v=M-D3YJnHgKw

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-17 23:24
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 31-08-17 07:08

Bro Skatten bør fjernes, da det er en skæv og uretfærdig skat pålagt Fynske virksomheder, og os der bor på Fyn, og bruger broen relativt meget.

Som jeg læser Kirsten Zastrow indlæg er Storebæltsbroen betalt.

Hvis ikke man politisk I København havde vedtaget, at Storebæltsbroens overskud skal dække underskuddet på Øresundsbroen.

Omvendt egns støtte til København området, der tjener på den større handel Svenskernes nemmere adgang giver.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-09-17 19:29

Enig I at en lavere bro afgift over Storebælt vil reducere forskelsbehandlingen,
der i dag tilgodeser øst danskernes billige adgang til Sverige.

Men det er ikke kun fynboerne der lider,
også her i Sønderjylland mærker vi forskelsbehandlingen.

Og det kan der jo rådes bo på ved en billigere alternativ forbindelse end Femern broen.

Og når jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu, ikke mange tiltag om den nye finanslov?

Accepteret svar
Fra : boyelauritzen

Modtaget 90 point
Dato : 06-09-17 21:07

Aktiesparekonto er en god ide.

Det er intet problem, at nogle mennesker tjener for mange penge.

Men det er et problem:
-Når nogle ingen har.
-Og at nogle borgere mener – at de har ret til at bruge ”deres penge” til forbrug og aktiviteter, der belaster - eller skader - vores fælles natur uforholdsmæssigt meget.

F.eks. Er køb af en ferierejse til månen - moralsk uacceptabelt NB1.

Selvom naturen ”er gratis”, bør den behandles med respekt (bæredygtigt NB2).

Flytter borgere deres friværdi til aktiesparekonto – kan pengene arbejde – og være med til at udvikle Natur og Samfund, hvor den enkle finde det bedst.

Hver eneste krone flyttet fra forbrug til udvikling er positivt NB3.

NB1:
Naturen, ilten er gratis i penge økonomi upåagtet, at vi alle stort set vil dø, når der ikke er mere ilt i atmosfæren.

Så alt er ikke godt blot fordi Danmarks statsbudget i penge er i balance, når budget for "bæredygtighed", … viser vi er insolvente.

Jeg mener at vi alle skulle afkræves et ”bæredygtighed” budget, for vores aktiviteter, ligesom Banken afkræver et penge budget der hænger sammen - for at kunne låne penge til virksomhed.

NB2:
Vi bør alle tilstræbe et ”bæredygtighedsbudget”, der er i balance, lige som vores økonomiske budget, bør være i balance.

Med 50.000 km2 i Syd Danmark bør ca. 100 danskere deles med Naturen om en (1) km2.

Som samfund bør vi blive enige om balancen mellem forbrug kontra, hvor mange danskere vi vil have plads til.

Upåagtet at grøn energi - vindmøller, … og arealet af havene rykker på regnskabet, er problemstillingen den samme:

Flertallet af danskeres ”bæredygtighedsbudget” vil vise vi er insolvente.

NB3:
Det giver ingen mening, at vurdere fornuften i lovforslaget - ud fra at skattelettelsen giver dagens aktionærer gevinsten, som vedlagte søjlediagram antyder.

Når et formål er at flytte borgeres friværdi fra miljøbelastende forbrug til natur- og samfundsgavnlige virksomhed.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21230976_1356468381117472_5065015624997032349_n.png?oh=756360fa2fd7083129db83b49ce4dca4&oe=5A606A20

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-09-17 22:03

Jeg kan ikke rigtig følge med i NB erne Boye,
men da dette spørgsmål har udviklet sig landspolitisk,
hvorfor så ikke europæisk/globalt?

Enig i at vi sønderjyder skal værne om vores 1 måske to kvadratmeter til hver,
nogle sydfra prøver stadig på at reducere vor danske andel.

Her på Fjordvej, en del af Gendarm Stien, bygger flere tyskere nu Ørkenforter
der mangler kun kanonerne...

Og lokal valgkampen er allerede i gang,
de sidste par gange har jeg stembt på kandidater uden for Sønderborg,
i håb om en mere ligelig fordeling, men forgæves.
Alt for mange ressourcer koncentreres stadig om havne fronten der.

Også enig med Lars og Mercel i, at Tyrkiet ikke hører hjemme i EU.

Det samme kan man sige om andre lande der ikke vil bidrage,
eksempelvis med kvote flygtninge.

Og så har Putin jo ret i, at det ikke er Japan eller USA,
der vil få de største konsekvenser af en atomkrig i Korea, men det østlige Rusland.

Lidt her på faldrebet i et lidt tyndt kandu...

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 07-09-17 06:13

svendgiversen hvis du med "lidt tyndt kandu...", mener vi er en lille brigade, der bruger mediet -
Har du ret.

Hvis du hentyder til indholdet:
Kunne du spørge til uklarhederne i mine NB'er

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-09-17 10:35

Nej ikke indholdet,
det er så dit eget NB register du henviser til og så mere forståeligt.
Jeg troede der fandtes et officielt NB register, som du henviste til.

Og ja, der er stadig færre der spørger på kandu,
nogle er døde, nogle har forladt kandu og stadig flere finder svarene på nettet.

Selv foretrækker jeg personlige svar med egne oplevelser...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-17 10:07

Tak for svaret boyelauritzen.