/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Spillet Freecell (eller Napoleon)
Fra : persens
Vist : 441 gange
300 point
Dato : 28-08-17 12:06

Findes der mon en "haj" til nævnte spil?
Fruen og jeg har klaret tusindvis af spil; men nu er vi stødt på at af de virkelig seje!
Det drejer sig om spillet med nummer 9094558, så hvis nogen kan komme med et brugbart hint, vil det være meget velkomment, og samtidig vil man blive "honoreret"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-17 12:09

Der er vel spil iblandt der overhovedet ikke kan gå op mon - ikke?

Kommentar
Fra : persens

Dato : 28-08-17 12:22

Efter sigende burde alle spil være "løselige".

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-08-17 13:43

Jeg spiller det ofte men er kun kommet til 5827088,
hvordan kommer jeg frem til dit langt højere nummer?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-17 13:47

Citat
Efter sigende burde alle spil være "løselige".

Efter sigende ja - men hvem siger det?

Jeg har selv på et tidspunkt for flere år siden prøvet at køre spillede igennem(husker ikke hvor lang tid og hvilket nummer ejg kom til) men der var da spil jeg ikke kunne få til at gå op.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-08-17 14:06
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-17 14:12

Citat
hvordan kommer jeg frem til dit langt højere nummer? [/CITAT
Klik på SPIL = vælg spil.

Og det nummer spørger oplyser er ikke gyldigt tal/ spil på min pc = kan ikke vælges.
[CITAT](husker ikke hvor lang tid og hvilket nummer ejg kom til)

Hvis man ikke selv vælger spil, er det et tilfældigt spil/ nummer der dukker op hver gang

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-17 14:17

Går ud fra det er det indbyggede i Windows? og der kan man kun vælge op til 1,000,000

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-08-17 17:17

Jeg har engang haft et spil (i freecell) der IKKE kunne gå op.

Der var 2 stk. spar 2 i spillet. Har aldrig set det før eller siden. Hvordan det skete ved jeg ikke, og burde ikke kunne lade sig gøre.

MVH

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-08-17 17:21

Har lige løst et par freecell uden problemer,

og som du ser, kan vi jo ikke komme på netop din Napoleon,
det var lidt flottere i gamle dage, da han kunne dreje hovedet.

En lille haj, hvis du er gået helt i stå,
du kan ofte tage et allerede placeret kort tilbage,
og dermed slippe af med et af de sidste kort...

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-08-17 19:02

Jeg har nu været inde et par gange på 9094558 og det er ikke pt lykkedes for mig at få det til at gå op, men vil prøve igen på et andet tidspunkt...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-08-17 20:09

Og hvordan fandt du så frem til lige netop dette freecell nummer?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 29-08-17 10:44

Citat
Og hvordan fandt du så frem til lige netop dette freecell nummer?
Det er det spilnummer persens spørger om...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-08-17 13:00

Det var jo ikke det jeg spurgte om,

når jeg skal vælge nyt freecell nummer kommer den med et helt tilfældigt,
ikke det spørgeren angiver.

Hvor indtaster du 9094558 og i hvilket program?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 29-08-17 14:13

Citat
Det var jo ikke det jeg spurgte om,
så må du skrive tydeligere hvad du spørger om.....
Citat
Hvor indtaster du 9094558 og i hvilket program?
Jeg indtaster det i FreeCell mærkeligt nok...

http://peecee.dk/upload/view/469011

Kommentar
Fra : persens

Dato : 29-08-17 16:37

Som tidligere nævnt, så er dette spil en virkelig genstridig s....
Fruen og jeg har, i al beskedenhed, klaret 14585 spil med en "opklaringsprocent" på 100!!,
så det er derfor, at vi søger assistance

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 29-08-17 16:59

Det er flot klaret persens, mine procenter ligger væsentlig under dine. Men jeg har løst dem i tilfældig rækkefølge, måske vi skulle prøve at tage dem i rækkefølge...

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 29-08-17 17:24

Hvis du har valgt tilfældighed så kan der være uløselige spil....se især venstre rude her http://peecee.dk/upload/view/469018

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-08-17 18:30

Jeg tror ikke der er uløselige FreeCell, men måske nogle med to løsninger.

Og så lidt nostalgi,
min afdøde kone spillede Napoleon, når hun kom hjem fra arbejde og også i weekenden.

Selv nu, med det nye windows ti, har jeg ikke hendes høje score,
og jeg kan kun komme ind der, hvor jeg er nu: Microsoft Solitare Selection

Hvis nogen kan anvise en direkte vej til det åbne spørgsmål: freecell 9094558
løser jeg det gerne for jer, men jeg kan ikke åbne?

Nogen der kan huske da Napoleon kunne dreje hovedet??

Kommentar
Fra : persens

Dato : 31-08-17 06:12

Hej Svend G Gå ind i Menu i øverste venstre hjørne, derefter Spilindstillinger og slå derefter markeringen
"Spil altid med en tilfældig bunke" fra, så vil jeg mene, at du kan definere det ønskede spil.
Jeg ønsker dig held og lykke og tålmodighed - dét får du brug for!!
Mener, at Napoleons virren med hovedet stoppede efter XP eller Win 7.
Go' kamp

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 31-08-17 11:39

Var man gået ind på mit link http://kandu.dk/spg178243.aspx#2036179 så kunne det ses hvor der skulle skrives et bestemt spilnummer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-09-17 19:27

Jeg har nu efter vedledning kommet ind på det pågældende spil,
og har prøvet 5-6 gange uden at finde en løsning.

Jeg medgiver at det er et af de sværeste Napoleon jeg har mødt i 30 år.

Jeg tror stadig der findes en løsning, men hidtil har jeg kun benyttet de normale
procedurer, to til tre og esset ryger op.

Nu tror jeg der skal et unormalt træk til,
har prøvet at tømme venstre søjle...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-09-17 16:21

Så fik jeg den til at gå op, efter 10-12 spil.

Ingen specielle træk, væk med ruderne og til sidst hjerterne...

Der er altså en løsning også på den svære Napoleon.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 04-09-17 16:32

Hej Svend G Jeg bøjer mig i støvet, men du skriver nok så flot, at man blot skal fjerne ruderne.
Kan du nærmere beskrive, hvordan du gjorde? Vi har prøvet utallige variationer. Problemet er jo nok, at man bliver "blind" for mulighederne

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 150 point
Dato : 04-09-17 16:40

Jeg er ikke sikker på at jeg kan gentage mine sidste snedige træk,
som jeg ikke skrev ned, og jeg gider ikke bruge 12 spil mere.

Nu ved du der er en løsning...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-09-17 16:48

Jeg husker lidt

hjerter 3 på klør 4, og spar 4 op, så forsvinder ruder es,
og så ryddede jeg med snedige træ højre søjle, og klør es røg op.

God fornøjelse, jeg har spillet Napoleon i over 20 år, og min afdøde kone endnu længere.

Godkendelse af svar
Fra : persens

Dato : 04-09-17 16:52

Tak for svaret svendgiversen. Jeg vil overveje, om jeg skal gi' op og dermed få sænket min procent til 99 , eller om jeg skal kæmpe videre.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 05-09-17 08:03

Hej igen Svend G
Vore sidste to indlæg krydsede åbenbart hinanden, for da jeg læste dit sidste prøvede jeg igen, og miraklet skete: Den gik op.
Jeg beklager, at jeg så ikke har honoreret dig efter fortjeneste - sorry.
Tak for assistancen.