/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
flytte
Fra : kivi
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 28-08-17 09:21

før kunne jeg sortere apps ikoner i start så det blev grubbe vis ,spil billeder osv , men det kan jeg ikke mere den starter kun programmet det samme gør den på skrivebordet

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-17 10:07

Hvad starter hvor og hvordan?
Og hvad skal i hvilken gruppe?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-08-17 11:53

spil i en grubbe billedbehandling i en anden grubbe brændeprogrammer i en tredie osv osv

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-08-17 12:02

Der findes et lille program - fences - den kan ordne de forskellige programmer i grupper.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-17 12:06

Er det mon dette program der er tale om?

http://download.cnet.com/Fences/3000-2072_4-10909535.html

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-17 12:06

Fra Stardock: Hegn eliminerer skrivebordsrør med justerbare indhegnede områder, der organiserer stationære objekter i logiske grupper for hurtig adgang. Over 5 millioner brugere rundt om i verden er afhængige af hegn hver dag for at holde deres pc-desktops organiseret for hurtig og nem adgang til deres programmer og filer, som de bruger mest. De nye hegn 3.0-funktioner vil nu holde ofte brugte mapper synlige og organiserede på skrivebordet ved at skabe et hegn fra enhver mappe. Tilpasningsindstillinger direkte Hegn til automatisk at placere nye ikoner i udpegede indhegnede områder. Derudover kan et enkelt dobbeltklik skjule eller fjerne alle hegngrupper, der afslører en uhindret visning af skrivebordet.
Funktioner: Lav skyggede områder kaldet "hegn" på dit skrivebord, hvor du kan placere og organisere ikoner. Mappeportaler: Se og organiser indholdet af en mappe som et hegn på dit skrivebord. Skrivebordssider: Du kan nu have flere sider med "hegn" på dit skrivebord. For at vende en side skal du bare tage musemarkøren til kanten af ??skærmen og klikke og trække en ny side med "hegn" på skrivebordet. Dobbeltklik på tomt mellemrum på skrivebordet, og alle dine ikoner vil falme ud. Dobbeltklik igen og de vender tilbage. Definer regler for hvor dine ikoner er placeret og hvordan de er arrangeret. Når et nyt ikon bliver tilføjet, f.eks. Fra et installatør, tilføjes det automatisk til dit foretrukne "hegn". Tilpas udseendet og farven på dine hegn.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-08-17 12:17

=> marken84: Ja

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-08-17 12:43

det er ikke et program som man installere det ligger i windows 10 før kunne man flytte apps/ ikoner rundt på skrivebordet som man havde lyst til det samme var når man åbner start så kunne man i højre side kunne man rokere rundt på hurtig start apps/ikoner

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-17 13:38

Det kan man da stadigvæk...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-17 13:44

Du skal ind i Windows indstillinger så finder du det du skal bruge...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-17 18:54

H klik på skrivebord
vælg vis og fjern "V" ved arranger automatisk
Så kan du flytte rundt på skrivebord som du vil

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 29-08-17 08:10

desværre ejvind den var ikke slået til men godt forsøgt det virker som om det hele er låst og jeg ikke kan få lov til noget med apps/ikoner

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-17 09:01

Hrj Kivi mon ikke du skulle få en eller anden i din nærhed til at kigge på dne computer?

F.eks. har Ældre Sagen jo udmærkede IT hjælpere som kan kigge forbi og afhjælpe sådanne småting (jeg er selv én af dem).

I mange tilfælde kan det også klares på distancen ved hjælp af Team Viewer - https://client.teamviewer.com/like/index.aspx - det bruger jeg meget - hvis du vil have taget et kig på det kan du jo skrive et Privat indlæg...

Jeg kan jo se vi er jævnaldrende, så mon ikke du også er medlem af Ældre Sagen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-17 09:23

Kiwi - du siger "når jeg trykker på start"
Er det windows 7 - 8 - 10

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 29-08-17 11:09

marken jeg har lige været til møde i ældresagen og det fik jeg heller ikke noget ud af
ejvind det win 10

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-17 12:01

Citat
marken jeg har lige været til møde i ældresagen

Hæ hæ, det hjælper sikkert ikke meget at gå til møde i Ældre Sagen...

Der skal andre metoder til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-17 20:01

Altså - har du ikke dette

1. højreklik på et frit sted på skrivebordet
2. kommer der ikke et valg
3. er der ikke valget vis og så en under menu med valg
4. kan du ikke vælge "arranger ikoner automatisk
5. er det overhovedet på skrivebordet du vil ordne ikoner
5. har du eller har du haft et specielt program til at ordne ikoner

Svar lige på spørgsmålene et ad gangen

1.
2.
3.
4.
5.

Så kan vi måske gætte på fejlen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-17 20:03

6. eller mener du den side som skulle folde ud når du trykke nede på start

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-08-17 17:02

ejvind det den side som kommer frem når du trykker start

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-17 17:19

Ok og den side kan jo trækkes i kanten så den bliver bredere og der bliver plads til grupper.
Hvis der er mange ikoner og den ikke er foldet ud kan man rulle nedad og de viser sig.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-08-17 18:17

ja men jeg kan ikke sortere som jeg vil have dem

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-17 19:11

Jeg går så ud fra at du har 3 lodrette kolonner som hænger sammen
hold musen lige oppe over og klik på de to streger - skriv et gruppenavn

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-08-17 07:32

det er ikke det som er problemet jeg kan sagtens skrive hvad grubben skal hedde men jeg kan ikke få lov til at sortere dem

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 01-09-17 08:12

Tak for forsøget Eyvind.