/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Doro Secure 580
Fra : denevigeuheldige
Vist : 287 gange
100 point
Dato : 24-08-17 17:43

Jeg har fået til opgave at finde den bedste mobil til min MEGET svagtseende mor. En mobil som blot skal kunne modtage og afgive opkald og ikke ret meget andet, egentlig da hun som nævnt næsten ikke kan se tastaturet. Jeg har haft kik på doro secure 580 og alt ser rigtig godt ud, den har tilsyneladende mange fine sikkerhedsmæssige funktioner hvilket er i top, og som jeg læser diverse specifikationer på nettet, skulle det være muligt at kunne ringe andre numre op (via opkaldslisten), end de 4 forudindstillede numre som findes på forsiden af mobilen.
Jeg vil dog høre af om nogen har gjort sig nogle personlige erfaringer med denne model, eller måske kender nogen der har den?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-08-17 17:50

Der er garanteret rigtig mange ældre mennesker der har glæde af DORO - har dog ikke lige i dette tilfælde egne erfaringer...

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 24-08-17 18:05

Brug en I Phone, og lad Siri klare opkaldene

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-08-17 18:29

Det er vist at skyde gråspurve med kanoner

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-08-17 19:05
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-17 19:38

Vi har Doro klaptelefon, 2 stk endda - nemlig 622 og 632 (rød og champagne farvet)
De er praktiske og kan kastes ned i en dametaske uden problemer.
Du kan med få taster kalde flere numre op end de to faste taster (+ den bageste hjælp tast)
Bare luk låget op og tryk på det grønne telefonrør når du svarer.
Doro klaptelefoner kan lades i medfølgende bordlader og så kan man tydeligt se om der er nogen som har ringet eller sendt sms, hvis man ikke lige var tilstede. Jeg vil anbefale at telefonsvareren
Sættes ud af drift, så man kan nå hen og svare.
De kan også nemt fotografere.

Ps Vores champagne farvede bliver sat til salg da min kone bedst kan lide den røde, og jeg har købt en avanceret smartphone.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-17 19:46
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-08-17 09:27

Giver Eyvind ret. Har et par venner med samme problem. Doro er kanon til den opgave.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-08-17 12:29

Jeg er i kontakt med deres support så må jeg lige høre ham ad hvad han ellers kan tilbyde. 580`eren har alle de funktioner vi har brug for - desværre er der bare problemet med at kunne ringe til andre numre end de 4. fastlagte.
Eyvind: Kan man fjern betjene jeres doro mobiler (via doro`s tjenester og som man jo kan med 580`eren) hvis man opholder sig i en afstand af f.eks. 100 km væk?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-17 15:55

Ja det kan man, jeg har dog ikke slv brugt det.
Her kan du læse lidt om bhvad modellerne kan
https://telecall.dk/bruger-vejledninger.html

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-08-17 17:39

Takker. God weekend.