/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Cirkus Mili.
Fra : Mosebaek
Vist : 299 gange
100 point
Dato : 22-08-17 20:30

Korruption er et grimt ord. Men jeg tror det florere meget mere herhjemme, end vi går og tror. Vi er bare bedre til at pakke det ind, end i U-landene. Hvad er det forsvarsministeren ikke mener, tåler dagslys ???

Tag nu bare denne:
http://jyllands-posten.dk/politik/ECE9403062/boeing-staevner-forsvarsministeriet-i-kampflysag/

Jeg forstår godt Boeing undrer sig. De har en meget stærk fly, F/A-18 Super Hornet, der er konstrueret, til tjeneste på Hangar skibe. Nok det hårdeste job, for et kampfly.

Som jeg lige har i hovedet: Gør tjeneste i Finland, Schweiz og Spanien. Det er vist endda de ældrer versioner, uden "Super": Runde luft indtag, hvor "superen" har firkantet, og kraftigere motorer. Samtidig må to motorer være mere sikker end een. (F-35 har en).

Jeg tror Forsvarsministeriet, gør alt for at skjule, at prisen på F-35 er måske dobbelt så dyr, som Hornet. Så er der lige ombygning af Skrydstrup, for at kunne servicere F- 35`eren, der pludseligt bliver 200 mill. dyrere end "beregnet". Hvad den samlede pris for ombygning er, ved jeg ikke. Men sikkert en vanvittig beløb.

Man må sige, de danske skatteydere, er en tapper lille flok. Utroligt politikerne, kan blive ved med at trække os rundt i skægget.

Forsvarets økonomer ??? Lad en lokal Murermester lave et overslag. Han er helt sikker bedre til det, ellers ville hans forretning kuldsejle ret hurtigt.

M.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-17 11:05

>de danske skatteydere, er en tapper lille flok...

Nej, men vi har jo intet valg.

Jeg kan ikke afgøre om Hornet eller F-35 er det bedste/billigste fly,
måske passer det sidste, der vist ikke engang er færdigudviklet,
bedre ind i en fælles NATO forsvars løsning?

Og jeg mener forsvar, hvorfor skal et lille land som Danmark have angrebs fly??
Der endda operer langt hjemme fra???

Fremtidens våben bliver u bemandede droner og langt rækkende missiler,
forhåbentlig uden atom våben fra Nordkorea og en uerfaren Trump?

Og måske har Lockeed en bedre overtalelses Whisky en Boing??

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-08-17 22:04

Tak for svaret svendgiversen. Jeg må jo så konstatere, at vi er på det forkerte hold. Det store flertal synes åbenbart, at regeringens gøren og laden er helt iorden: Vi er kun to, ud af 5,5 mill., der er misfornøjet, med vort forsvars politik.

M.