/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Mærkelige tegn i svarmail
Fra : ingelein
Vist : 175 gange
50 point
Dato : 18-08-17 17:39

Hej
I dag fik jeg et svar fra mit bibliotek som så sådan ud....?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????.
Det samme skete fra en kendt webshop for nogle uger siden. Alle andre mails er normale. Hvad sker der ? Det er på Ipad de ser sådan ud.
Med venlig hilsen - Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-17 17:40

Hej igen. Jeg kan se at de mærkelige tegn, som ligner kinesisk, her på kandu er blevet til ?.
.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-08-17 17:52

Det er - formentligt - fordi din iPad ikke kan tolke det tegnsæt, der er anvendt i E-mailen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-17 18:22

Hej, men jeg får jo andre mails fra samme afsender uden kineserier
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-17 22:52

Mange af den slags mail er ? sendt uden at afsender er klar over det = altså de ved der sendes mail, men ikke til hvem ) AUTOSVAR.

Selv modtager jeg mange mails fra mit Bibliotek og Bibliotek.dk, og har modtaget et par stykker af den slags du beskriver, MÅSKE fordi deres PC/ mailserver er eller kan være inficeret - de bliver som regel nulstillet ved LOG-OF.
Men nutidens Biblioteker har til tider ingen ´bemanding´efter ? kl 17 og er derfor åben for alle.
Ikke fordi de bliver hacket, men i dagens løb kan der ske meget = på Offentlig PC/ kontorer.

Minder mig lidt om Mærsk? hvis og såfremt de havde brugt et backup program, så havde de været på nettet dagen efter dog stadig med tab af INFO, men det kan jo være de tænker sig om, NU.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 19-08-17 15:10

=>mig-selv

Citat
Minder mig lidt om Mærsk? hvis og såfremt de havde brugt et backup program, så havde de været på nettet dagen efter dog stadig med tab af INFO, men det kan jo være de tænker sig om, NU

.........åh mon dog det er SÅ SIMPELT ???????????

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-08-17 13:43

Mig-selv. Lad gå med dit svar vedr. Biblioteket, men et regnskabsfirma, som skriver direkte til mig må der være andet galt med. Måske endda min egen ipad
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-17 19:48

Intet er simpelt - men svært behøves det ikke at være.

Citat
men et regnskabsfirma, som skriver direkte til mig må der være andet galt med.

Ikke sikkert at 2 mail systemer kan snakke sammen.
Har du haft hjemmesider, så ved du at der meget stor forskel på en Linux (andet) og Windows server = sikkert det samme mellem Ipad/Windows og Android - alle holder jo på at deres er det bedste.
Samt det kan være de programmer de bruger.
Men er det ´pludseligt´ opstået, kunne det jo være Virus på det ene eller andet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-17 19:59

Lige som at snakke med kandu - til tider virker siden, andre gange opgiver man at se her ind.

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 27-08-17 13:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål