/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lommeregner.
Fra : Mosebaek
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 16-08-17 11:58

Windows 10 standard lommeregner.

Lidt irriterende: Virker ellers fint, men...når jeg skriver et firecifret tal, sætter den punktum mellen første og andet ciffer.

Eks.: (Årstal) 2017 - 1935= 82

Skriver den som: 2.017 og 1.935.

Med tre cifret tal sker det ikke, det er først når den fjedre kommer på.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-08-17 12:02

Det hedder tusind tals separator, og jeg vil tro, du kan indstille det i Kontrolpanelet, hvor du også indstiller dato og tid.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-17 19:06

Prøv istedet: http://www.ttmath.org/online_calculator
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-08-17 19:25

Citat
Prøv istedet: http://www.ttmath.org/online_calculator

Jeg synes den ser lidt for avanceret ud, til mig.

Jeg vil gerne fortsætte med denne her. Jeg kan også leve med "problemet". Jeg tegner en hel del i Paint. Forstørre den op med gitter. Her har jeg så brug for at lave hurtige pix udregninger. Det er her det virker lidt akavet, med denne punktum.

Jeg har kigget på alle mulige indstillinger, incl. Kontrolpanel. Men ikke fundet noget brugbar endnu.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-08-17 19:34

Du skal i Kontrolpanelet, Område, og Flere indstillinger, men jeg er i tvivl om, hvorvidt du kan slippe for det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-17 20:06

Prøv at få en til at Uploade en gamle fra win7 / andet, de plejer som regel at virke, da det kun er lille EXE fil.
Ved ikke om disse virker:
https://www.google.dk/search?q=win7+calculator+exe&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiqhKfhq9zVAhVFCpoKHSY5AQoQvwUIIygA&biw=1164&bih=530

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-08-17 20:36

Når du er i standard så skal den indsætte en tusindtal separator. Det er jo et tal i tusinderne.
Hvis du vil beregne datoer så gå i indstillinger, 3 streger i øverste venstre hjørne, og vælg datoberegning.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-10-17 08:12

Hva' så Mosebaek?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-17 23:06

Denne fine ting måske?

http://web2.0calc.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-17 10:03

Tak for svaret molokyle. Ja, det har trukket lidt ud. Har haft håndværkere i huset. Så jeg har haft Jeg vil kigge på Molo`s to forslag.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-17 22:26

Go' idé Mosebaek
<MOLOKYLE>