/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad hedder filmen?
Fra : ThomasCSR
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 11-08-17 19:15

Formodentlig fra 1945 - 1955
Engelsk romantisk komedie. Rivaler. I slutscenen ser man den tabende part gå ud i en sø og til slut ser man hans hat flyde på vandet.
Jeg mener, det er den klassiske med den fattige men rare mod den velhavende og dannede. (Den dannede ved, når han er slået og forlader scenen. Kun hatten bl tilbage.)
Den har været vist i DR i '60erne.
Nogen ideer?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-08-17 22:08

Der er mange af ´slagsen´ jeg kan komme på en, dog var det en kiste/ gift? og noget med ? arv at gøre - samt mennesket overlevede og stod i stuen et par timer senere - godt våd.

Kan du ikke ? huske andet.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-08-17 22:14

Jeg tror, at den du tænker på, hedder "The wrong box".
Nej, kun at det er det sædvanlige sødsuppe. Jeg har kun set den i tv dengang, så jeg ved ikke engang, om den er i sort/hvid eller farve.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-17 22:26

Den jeg sidder og ser nu er med Peter Sellers og Terry Thomas:
https://www.youtube.com/watch?v=SPY0Hcr5paE

Men prøv at søg på Tuben - men forvent ikke Danske tekster:

https://www.youtube.com/results?search_query=old+british+movies+full+movie

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-08-17 16:28

Tak for svaret mig-selv.
Jeg har ikke fundet filmen, men du gav mig en masse gode gamle film.
"The Naked Truth" kan lånes på biblioteket med danske undertekster.