/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar pc hakker/lagger
Fra : shakky
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 03-08-17 10:09

hej kanduer
jeg har købt denne pc til min datter https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP14BP092NO/hp-14-bp092no-14-barbar-hvid ,hun siger at den hakker i videoer på youtube og når der streames tv DR1.
er den for lille til at klare dette?

mvh shakky

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-17 12:10

CPU kunne være kraftigere.
Ellers burde den sagtens kunne streame fra tuben - måske nedsæt kvaliteten på det der vises.

Er den ikke på fastnet, kan det være grunden.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-08-17 13:08

En videokvalitet som svarer til det gammeldags analoge TV kræver en downloadhastighed på 2 Mb/s. HDTV kræver væsentligt mere, 8 - 20 Mb/s. Hvor hurtig er jeres internet?

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 03-08-17 16:11

hej kanduer.
det er en 50/10 forbindelse,så det skulle ikke være det,og youtube videoer har jeg nedgraderet,men hjalp ikke.streame tv dr1 kan så vidt jeg ved ikke gøre noget ved,det er som det er, troede virkelig at en normal pc idag,tages som selvfølge at den kan streame,men måske tager jeg fejl.det er dsl forbindelse,både ved datter og her.

mvh sakky

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-17 16:43

Den skulle også kunne afspille, at den hakker kan være Player der kan klare den mængde data der kommer, men det kan også være den mangler Codecs:
https://www.google.dk/search?q=klite&oq=klite&aqs=chrome.0.69i59j0l5.1863j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

eller opgradering af Flash/ andet.
Måske kan en mindre billedopløsning på pc klare problemet - prøv også at se om skærmen står på fuld acceleration

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-17 16:45

Citat
Måske kan en mindre billedopløsning på pc klare problemet

=
Skærmopløsning.

Er skærm/bundkorts drivere opdateret?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-08-17 18:10

Prøv at bruge et net-kabel- måske det er wifi-forbindelsen der er dårligt?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-08-17 11:01

Hvis man er i en boligejendom med mange WIFI accespoints på samme kanal , eller nogen bruger den til noget helt andet, så kan der komme så stor andel fejlramte pakker at video ikke er muligt.

Kommentar
Fra : katekismus