/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Helt ny desktop, kan ikke exit bios
Fra : Palmen
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 30-07-17 09:46

Jeg har købt en helt ny desktop CPU
Den bliver ved med at starte i UEFI BIOS Utility
Jeg har exit flere gange, save og restartet osv uden held
Jeg har ikke være inde på cpuen endnu, kun nået til BIOS hver gang
Hjælp, hjælp, hjælp

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-07-17 10:01

Jeg formoder at det er en desktop-PC, og at det er Windows som ikke starter op. Hvilken mærke og model er det? Fulgte der nogen CD/DVD med? I så fald så fortæl os hvad det er for nogle, altså hvad der står på dem. Hvis ikke, så har producenten glem noget.

De fleste producenter lægger en ofte skjult partition på harddisken med Windowsinstallationsfilerne og starter op på denne første gang PC'en tændes for at starte en komplet installation af Windows. Den mangler sikkert. En anden mulighed at et manglende batteri til en såkaldt CMOS-RAM, som gemmer de basale indstillinger som man kan lave i BIOS, plus at den levere strøm til uret medes PC'en er slukket.

Jeg anbefaler at du går ned i butikken og klager der, der er helt klart væsentlige mangler i det du har købt.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 30-07-17 10:05
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-07-17 11:05

Jeg købte en i foråret hos Elgiganten der heller ikke ville starte op, den skrev at Windows ikke var korrekt installeret.
Dagen efter fik jeg den byttet i butikken

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 30-07-17 11:15

Er der installeret Windows på computeren?
Hvis ja, så kig i Bios om harddisk er sat til boote...... den skal enten være sat til 1. eller 2. boot

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-17 11:31

Citat
Der var ingen dvd med

Citat
Er der installeret Windows på computeren?

Så vidt jeg kan se når jeg kigger rundt, så skal den være leveret med Windows 10 home 64 bit.

Gør som LuffeA gjore, få den byttet.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 30-07-17 12:21

Windows 10 var ikke installeret
Tog i Bilka igen og to teknikere rodede med den
De tilbød at installere Windows 10 på den eller give mig en ny
Jeg valgte det sidste og den nye fungerer

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 30-07-17 12:21

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.