/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AVG - skifte.
Fra : Mosebaek
Vist : 326 gange
200 point
Dato : 29-07-17 20:25

Windows 10 HP bærbar.

Mit AVG betalings ver. udløber nu. Jeg vil fortsætte med deres free ver. Jeg har før afinstalleret og
installeret det. Men kan ikke huske hvorfra (link) eller hvordan.

Kan i anbefale et link til afinstall. Og et til at installere igen. Helst på dansk.

Hvorfor koster en free version 195,00 kr. ?? Mener en free ver. plejer at være gratis.
http://www.download.dk/programmer/sikkerhed/antivirus-programmer/avg-anti-virus-free-edition/20804

M.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 210 point
Dato : 29-07-17 20:28

Den går AUTOMATISK over til FREE, men du mister din Firewall
Citat
Hvorfor koster en free version 195,00 kr. ??

Hvilken = LINK

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-07-17 20:29

Citat
http://www.download.dk/programmer/sikkerhed/antivirus-programmer/avg-anti-virus-free-edition/20804

Prøv AVG Danmark
http://avg-antivirus.dk/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-07-17 20:31

https://avg-anti-virus.da.softonic.com/download
Hold øje med flueben og forskellige versioner, når du installerer. Free versionen er gratis (men der kommer dagligt opfordringer på at købe noget fra AVG.)
Du afinstallerer med windows programafinstallering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-07-17 20:40

Citat
dagligt opfordringer på at købe noget fra AVG.)

Kan slåes fra med en Firewall.

Hvilken udgave bruger du?
Citat
Mit AVG betalings ver. udløber nu

Min er livsvarig..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-07-17 20:43
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-17 21:04

Citat
Du afinstallerer med windows programafinstallering.

Menes der Stifinder > Fjern program ?? Jeg har ellers forstået, at man altid skal bruge AVG`s egen afinstall. prg.

Citat
Hvilken udgave bruger du?

Version 17.5.3021 (gyldig 30 dage).

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-17 21:10

Jeg har også haft Zen ver. på min gamle maskine. Kan ikke huske hvad det indebærer.

Nogen der kender dette???

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-07-17 23:29
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-07-17 08:02

brug dog enten den gratis version af bitdefender eller kaspersky der ingen grund til bruge penge på antivirus når de andre er lige så gode

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-07-17 09:19

Har selv brugt AVG i en betalt version, og da jeg ikke ville have den mere, så gik den automatisk over på den gratis (basic) version!
Det eneste du skal gøre, er at gå ind på din AVG konto side, og slette/slå fra automatisk fornyelse (subscription), så bliver du automatisk 'nedgraderet' til den gratis version!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-17 11:19

Har fjernet AVG. Brugt denne:
http://avg-antivirus.dk/s%C3%A5dan-fjerner-du-et-avg-program-fra-din-pc
Har installeret igen. Brugt denne:
https://avg-anti-virus.da.softonic.com/download

Fin tip fra dogvillestar. Den vil indgå i min private "Brugervejledning". (Fil i Word).

Nu skal jeg bare have undersøgt, hvordan det ligger med Firewall, i AVG free.
Kan jo altid slå Windows firewall til.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-17 11:30

Øhh...fandt ud af hvad ZEN er:

Citat
AVG Zen er et praktisk værktøj for de teknisk anlagte, som tager sig af sikkerheden og vedligeholdelsen af familiens enheder. Med AVG Zen kan du bygge et netværk med alle enhederne og fjernstyre deres beskyttelse. Bonus: Alle enheder på et Zen-netværk kan dele én/ét AVG-licens/-abonnement!

Har haft det en overgang, før i tiden. (nok rent tilfældig).
Men det skal jeg ikke prøve mere. Får allergisk udslet, bare jeg ser ordet "Fjernbetjening".

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-17 19:23

Tak for svaret mig-selv. Nu er jeg igen, i den dilemma, hvem jeg skal vælge, ud af flere gode indlæg.
Men så prøver jeg, med logikken. mig-selv var den første, der reagerede. Og vistnok med flest indlæg.

Men tak til alle, for vist interesse.

M.