/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vor bedste fjord udsigt
Fra : svendgiversen
Vist : 300 gange
134 point
Dato : 26-07-17 19:24

Lige nu kigger vi her fra Fjordvej i Egernsund ud på Flensborg fjord?
En hel fantastisk udsigt, men som jeg husker det.

Lyset over min barndoms fjord, inderste krølle på Limfjorden, var nu lidt bedre,
og fiskene vi fangede smagte friskere/bedre, indtil man lavede en dæmning.

Intet for mig overgår min bardoms Hjarbæk Fjord??

Min kone er ikke enig, hendes datter bor i Thy, ved Hovsøre "Hvosse" lidt østpå,
og hun har Danmarks bedste Fjordudsigt???

Der findes sikkert andre fjorde med næsten lige så gode udsigter,
men hvem kan overgå vore i udsigt, højvande og andre fortræffeligheder????

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 134 point
Dato : 27-07-17 07:27

Min "baghave", Roskilde fjord!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-07-17 19:28

Så har du måske jævnligt højvande?

Min far havde en gård ved Hjarbæk Fjord og når der var højvande var den kun halvt så stor,
måske er det samme tilfælde med din baghave??

Min kone siger at Roskilde Fjord ikke kan måle sig i udsigt med Limfjorden,
selv har jeg roet med vikinge skibe der, men det var mere besvær end udsigt...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-07-17 21:28

Det kommer vel an på hvor man bor/ er opvokset = min første bil er den bedste i verden osv.
Ens hjem er sit Alfa & Omega, til man gifter sig/ flytter sammen og ´BØVS´.
Selv var jeg som yngre glad for Aalborg bymidte = uden diverse ´gå-gader´ - i dag ville jeg ikke bo i midt byen for penge, det kan så skyldes den øgede befolknings tilvækst af både den ene og anden slags, eller bare ro og fred.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-07-17 21:31

Citat
roet med vikinge skibe der, men det var mere besvær

Så er du ældre end de fleste Vikinger...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-07-17 11:12

Tak for svaret Stouenberg.