/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Komfur på 85 el. højst 86 cm i højden
Fra : kipumi
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 23-07-17 21:33

Jeg havde bestilt et komfur - troede det havde den rette højde til min bordplade, men har lige opdaget at alle komfurerne hos Elgiganten er 90 cm høje.

http://www.gorenje.dk/produkter/gastronomi/modeller/komfurer/ec88552aw/492990

Det var ovensående, jeg havde set på og som var lige det jeg ønskede ...

Jeg synes det vil blive grimt med de cm for meget å begge sider af bordet. Jeg har ikke mulighed for at lave køkkenet om, eller hæve køkkenbordet eller andet af den slags. men søger altså et komfur med højde på 85/86 max. Når jeg søger på komfurer på nettet med 85 i højde, finder jeg ikke nogen. Det skal være et glaskeramisk komfur - helst med selvrens og varmluft. Jeg ville helst have et, hvor knapperne er trykket ind - og ikke stikker ud - men jeg må nok gå på kompromis med nogle af mine ønsker.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-07-17 21:39

Der står jo klart, at det er 90 cm i højden!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-07-17 21:42
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-07-17 21:43
Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 23-07-17 22:04

Ja, Bille1948 , det står klart, men jeg havde jo ikke MÅLT - vidste ikke, at der pludselig var 5 cm mere i højden på komfurer - troede 60 x 85 var standard - jeg blev klogere.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-07-17 22:22
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-07-17 00:02

Citat
Jeg har ikke mulighed for at lave køkkenet om, eller hæve køkkenbordet eller andet af den slags.

Det er der ingen hindringer for, bortset fra at du ikke ville gøre det i lejebolig eller renovere dit eget grundet at der skal bruges en god slat penge til.
I de sidste 2 lejeboliger hvor jeg er har boet er køkkenet nyrenoveret og har fået den nye standardhøjde.
Hvis du slet ikke har pakket komfuret ud kan du jo få det byttet med et indbygningskomfur og en indbygningsovn

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-17 02:06
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-07-17 02:09
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-07-17 02:16
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-07-17 02:21
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-17 09:33

Hvis du har mulighed for at aflevere komfuret.

Så køb et indbygningsskab og en indbygningsovn og sæt kogepladerne ovenpå.
Du skal så bare tilpasse højden.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 24-07-17 20:08

Tak for svaret rotw. Jeg har fået dem til at tage komfuret retur, og det nemmeste er så at købe et nyt i Elgiganten,

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-07-17 05:09

Det var så lidt god sommer